دیدبان

فاصله ترامپ و کلینتون به حداقل رسید+ تصاویر و آمار

فاصله ترامپ و کلینتون به حداقل رسید+ تصاویر و آمار

به گزارش دیدبان،  خبرهای حاکی از ورود جدید و دوباره FBI‌ به پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون دست به دست در جامعه آمریکا می‌چرخد و از هر 10 آمریکایی 8 نفر از موضوع خبر دارند. بخشی از هواداران کلینتون دچار تردید در انتخاب وی شده و بخش اعظمی از طرفدارانش همچنان مصر و وفادار به او هستند و اعلام کرده‌اند که هیچ اتفاقی نمی‌تواند مانع باور آنها به نامزد دموکرات‌ها بشود.البته باید دقت شود که نظرسنجی‌های صورت گرفته فقط منوط به ساعات اول پس از قضیه FBI‌ هستند و تا برگزاری نظرسنجی‌های بعدی باید صبور بود.

 
پس از ورود دوباره FBI به قضیه رسوائی ایمیل‌های هیلاری کلینتون از زاویه دیگر، در نظرسنجی از هواداران وی، 5 درصد احتمال روی برگرداندن از وی را دادند و 71 درصد همچنان میزان وفاداری خود به او را ابراز داشتند. در مجموع، 52 درصد از رای‌دهندگان آمریکایی اعلام کردند که منتظر نتیجه تحقیقات FBI‌ هستند تا در مورد پرونده هیلاری بیشتر بدانند و 48 درصد که اکثر آنها دموکرات بودند، ابراز امیدواری کردند که اتفاق تازه روی‌داده، موجب سقوط و شکست هیلاری در انتخابات شود. نظرسنجی‌های متعاقب افشاگری تازه FBI‌ بدین قرار است:
 
 
 
 
 

بیانیه FBI در مورد ایمیل‌های کلینتون تا چه حد در رای شما تاثیر خواهد گذاشت؟

 

دموکرات‌ها

جمهوریخواهان

باعث می‌شود که بیشتر از قبل حمایتش کنم

13 درصد

0 درصد

باعث می‌شود که کمتر از قبل از او حمایت کنم

5 درصد

26 درصد

هیچ اثری ندارد

50 درصد

47 درصد

 
* نکته: لازم به ذکر است که نظرسنجی فوق از میان 4 هزار و 500 رای‌دهنده ثبت‌نام شده در 13 ایالت خاکستری (سرنوشت‌ساز) شامل آریزونا، کلورادو، فلوریدا، جورجیا، آیووا، میشیگان، کارولینای شمالی، نیوهمشایر، نوادا، اوهایو، پنسیلوانیا، ویرجینیا، و ویسکانسین بعمل آمد.
 
 هم‌اکنون تمامی توجه و تمرکز ناظرین و تحلیلگران انتخابات بر روی 4 ایالت کلیدی و سرنوشت‌سازتر انتخابات است: پنسیلوانیا، آریزونا، کارولینای شمالی، و کلورادو. پس از قضیه نامه FBI هر چهار ایالت با ریزش آرای کلینتون همراه بوده است و طبق آخرین نظرسنجی برگزار شده توسط شبکه خبری CBS، کلینتون در ایالت پنسیلوانیا با 48 درصد به 40 درصد از ترامپ جلوتر استآرای آریزونا فعلا با 44 به 42 در چنته ترامپ استکارولینای شمالی با وضعیت تقریبا نزدیک 48 به 45 به نفع هیلاری روبروست و در کلورادو هم شاهد پیشتازی کلینتون با 42 به 39 هستیم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
* نکته: نظرسنجی CBS‌ نیوز از میان 4 هزار و 74 شرکت‌کننده که همه از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در سامانه دو حزب در 4 ایالت مذکور بودند بعمل آمد. توجه شود که این نظرسنجی از تاریخ 26 تا 28 جولای صورت گرفته و هنوز تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در این رابطه برگزار نشده است.
 
در مجموع، آمارها خبر از کاهش فاصله چشمگیر بین هیلاری و ترامپ در ایالت‌های سرنوشت‌ساز دارد. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه این نظرسنجی‌ها با زیرکی رسانه‌ای در ساعات آغازین پس از قضیه FBI صورت گرفته باشد، چندان گویای حقیقت ریزش آرای کلینتون نیست. بدیهی است که با برگزاری نظرسنجی‌های جدید در روزهای آینده و با روشن شدن ابعاد بیشتری از پرونده ایمیل‌ها، شاهد نتایجی به مراتب واضح‌تر در مورد ریزش آرای هیلاری کلینتون خواهیم بود.
 
منبع:
 
http://www.cbsnews.com/news/cbs-battleground-poll-partisans-divide-on-news-of-fbi-emails

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن