دیدبان
حمیدرضا ترقی در گفت وگو با «دیدبان» :

با تعاملات علمی بدنبال تغییر در باورهایمان هستند

با تعاملات علمی بدنبال تغییر در باورهایمان هستند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص چرائی انحصارمذاکرات با آمریکا تنها در موضوع هسته ای، در گفت و گو با خبرنگار دیدبان گفت:طبیعی است اگر مذاکرات به موضوعات دیگری غیر از هسته ائی کشیده می شد مفهومش این است که آمریکائی می خواهند در سایر موضوعات بویژه مسائل منطقه با ایران اسلامی که نگاهش 180 درجه با تفکر آمریکای جنایتکار فاصله دارد، معامله کنند.

حمیدرضا ترقی با بیان اینکه معنای معامله این است که انقلاب اسلامی باید از مواضع اصولی اش در زمینه های مورد مذاکره عقب نشینی و یا عدول کند اظهار داشت: با مذاکره در موضوعات دیگر غربی ها می توانند ما را به تغییر رفتار در مسائل منطقه سوق بدهند و به اهداف خودشان در خصوص تغییر مواضع ایران در سایه تداوم مذاکرات دست پیدا کنند  در حالی که جمهوری اسلامی بنا ندارد در مواضع اصولی خودش تغییری ایجاد کند .

این فعال سیاسی ادامه داد: آمریکا برای نفوذ به داخل کشور راههای  پیش بینی و طراحی کرده که در صورت تحقق این راهکارها می تواند امیدوار به نفوذ در ارکان جامعه اسلامی باشد.

ترقی در توضیح طراحی آمریکائی ها برای نفوذ به داخل کشور به چهار سرفصل اشاره کرد و در تشریح اولین مورد عنوان کرد: یکی از این راهها تغییر در باورهای مردم از طریق اشاعه رسانه های خارجی و شبکه های ماهواره ای و هدایت و کمک  اصحاب رسانه ها ئی است که هم جهت  با آمریکا قلم می زنند و می نویسند.

این فعال اصولگرا دومین راه نفوذ آمریکا را فرستادن شرکتهای اقتصادی به داخل کشور و پررنگ شدن جایگاه برندهای آمریکائی در سبد مصرف خانوارهای ایرانی دانست و افزود: بدین وسیله فضای کشور به مرور در اختیار فرهنگ مصرف کالاهای آمریکائی قرار می گیرد که خود در تغییر باورهای مردم نقش موثری دارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص راهکار سوم آمریکادی ها گفت: راه سوم حمایت از جریانها،افراد و گروههای متمایل به غرب در انتخابات آینده کشور است که در این زمینه آمریکا سعی می کند با حمایت از آنها راه رسیدن این جریانها و افراد به مناصب کشوری مهیا شود.

وی چهارمین شکل نفوذ آمریکا به داخل کشور را مراکز علمی دانست و در توضیح آن گفت: در این شکل بر اساس نقشه ائی که تدوین شده با ترویج  تعاملات میان دانشگاهها و قشر تحصیلکرده و نخبه ایرانی با مراکز علمی خودشان، شرلیط برای تغییر ذائقه و تفکر این قشر موثر فراهم شود. مسئولان و دانشجویان آنها به صورت اردوئی به ایران بیایند از این سو هم دانشجویان و اساتید و صاحبان علم و فکر بصورت اردوئی به آمریکا سفر کنند. این تعامل خود بخود سبب می شود که پیش زمینه قبلی از جنایات، خونخواری ها و چپاول گریهای آمریکا از ذهن جامعه علمی ما پاک شود و جای خود را به صحنه های زیبائی بدهد که در این گونه تعاملات رخ خواهد داد.

ترقی اما حضور اقتصادی در کشور را فرصت بسیار مهمی برای آمریکائی ها دانست و اظهار داشت: یکی از پروژه هائی که غربی ها برای نفوذ در کشورهای اسلامی اجرا می کردند و هم اکنون نیز در دست  اجرا دارند، نفوذ در این کشورها از طریق سرمایه گذاری های متعدد خارجی است. نمونه کامل این مسئله کشور مالزی است. انتقال سرمایه های کلان خارجی به داخل این کشورها هم استقلال مسلمانان را از بین می برد که در نتیجه وابستگی در تمامی شئون آن کشور نفوذ می کند و از سوی دیگر اگر زمانی تصمیم بگیرند که سرمایه خود را از آن کشور خارج کنند یک بحران اقتصادی در آن کشور رخ خواهد داد. کشور مالزی در نتیجه همین اقدام با یک بحران شدید اقتصادی روبرو شد لذا هدف غربی ها و در رأس آنها آمریکا از حضور اقتصادی در یک کشور ایجاد وابستگی است که این خود زمینه برای حضور در سایر زمینه ها را نیز فراهم می کند.

وی در پایان گفت: در همین زمینه کسانی که در پی حضور اقتصادی غرب در کشور هستند پایبند به استقلال کشور نیستند و معتقدند ما باید استقلال را فدای توسعه  کنیم و این رشد هم با روی پای خود ایستادن ایجاد نمی شود بلکه تنها از طریق رابطه با غرب رخ خواهد داد که این تفکر، تفکر مسمومی است که باید در بابر اشاعه آن ایستادگی کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن