دیدبان
«دیدبان» گزارش می دهد:

دگرگونی فرهنگ انقلاب اسلامی به محض رویت رد پای امریکا در ایران

دگرگونی فرهنگ انقلاب اسلامی به محض رویت رد پای امریکا در ایران

به گزارش سرویس سیاسی دیدبان، آمریکا به‌مثابه مدعی کل جهان پس از فروپاشی شوروی تنها ابرقدرتی است که می‌خواهد دنیا را مدیریت کند. جمهوری اسلامی نیز برنامه‌های او و این ادعا را به‌شدت به چالش کشیده است؛ از‌این‌رو به‌گونه‌ای خود را در برابر جمهوری اسلامی می بیند.

 آمریکا از بسته شدن سفارتش در ایران خود را به شدت متضرر می‌داند که نمی‌تواند در ایران حضور مستقیم داشته باشد تا بتواند اهداف خود را از داخل پیگیری کند. نقش سفارتخانه‌ها که می‌توانند اهداف شوم دشمنان را در کشوری عملی کنند، همچون فتنه 88 که سفارت انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای غربی به محلی برای خط دادن به اصحاب فتنه و پناه دادن به فراریان این حادثه تبدیل شده بود، مؤثر است.

 

آمریکا در رویای بازگشت به ایران

آمریکا رؤیای بازگشت به ایران را در ذهن می‌پروراند. آمریکا به‌دنبال این است که دوباره به ایران برگردد و جای پایی داشته باشد. از آنجایی که ملت بصیر و رهبر معظم انقلاب هم یک چنین اجازه‌ای نمی‌دهند و به صراحت هم فرموده‌اند منافع و مقاصد ما در تضاد با منافع و مقاصد آمریکا است و هیچ وجه اشتراکی وجود ندارد؛ از‌‌این‌رو روابط هم برقرار نخواهد شد. چه برجام تصویب بشود و چه نشود رابطه‌ای در کار نخواهد بود.

 آنها برای پساتحریم برنامه ریختند که در بُعد اقتصادی جای پایی را در کشور باز کنند، به اعتبار اینکه بحث، بحث سیاسی نیست و سفارت نداریم، اما ارتباطات اقتصادی خواهیم داشت، از این راه وارد شوند و بتوانند کم‌کم با همراهی عوامل داخلی‌شان به هدف خود برسند..

 بعید نیست اصلاً تحریم‌هایی را که به ما تحمیل کردند چه بسا برای این بوده که ما را در فشاری قرار بدهند تا پس از لغو تحریم‌ها مجبور بشویم با آنها ارتباطات اقتصادی داشته باشیم و به واسطه این فرصت، بتوانند به کشورمان نفوذ پیدا کنند.

تندروها و استقبال از نفوذ

برخی از افراد جریان منحرف اصلاح‌طلبی که در سال‌های سیاه حاکمیت خودشان در کشور از شیطان بزرگ قبح‌زدایی کردند و حتی رفتن به آمریکا و فراموش کردن سوابق سیاه آمریکا را برای مردم، مناسب و مطلوب جلوه دادند، امروز هم از کوچکترین گام به سوی آمریکا ذوق زده می‌شوند.

 امروز متأسفانه می‌بینیم که در این مذاکرات چه غشّ و ضعفی می‌کنند و چه ذوق‌زده هستند که آمریکایی‌ها می‌خواهند به ایران بیایند. در حالی که اتاق فکر فتنه در آمریکا شکل گرفته است! حالا از این جهت در تعجب هستیم که چطور رئیس‌جمهور ما در آمریکا از آنها می‌خواهد که در عرصه اقتصادی همچون کشورهای اروپایی به ایران بیایند. این اظهارات و حوادث اتفاقی نیست.

تغییر فرهنگ برنامه اصلی آمریکا

زمانی هم که وزیر خارجه ما در آمریکا به صراحت اعلام کرد که اگر با ما توافق نکنید، مخالفانی که شما آنها را نمی‌پسندید مجلس بعدی را قبضه خواهند کرد! باز هم ما را به تأمل وامی‌دارد که بسیاری از این مسیرهای مذاکرات از پیش برنامه‌ریزی شده است.به نظر می رسد تلاش اصلاح‌طلبان که پس از فتنه به توفیقی دست پیدا نکرده بودند برای به‌دست گرفتن اکثریت مجلس از این باب است که چهره ناپاک آمریکا را با موقعیت اکثریت داشتن در مجلس تصویب کنند و مثل همان دوره بخواهند با ایجاد تظاهرات و حرمت‌شکنی‌هایی، جوّ را به گونه‌ای در اهداف آمریکا تغییر دهند که خیلی خواهان ایجاد رابطه با آمریکا باشند.

در اصل هدف آمریکا  تغییر فرهنگ غنی انقلاب اسلامی است. آمریکا به محض اینکه جای پایی باز کند، درصدد آن است فرهنگ انقلاب ما را دگرگون کند؛ از‌این‌رو نباید از طریق اقتصاد هم ما به اینها فرصت و مهلت حضور و نفوذ بدهیم.

یارگیری قدیمی آمریکایی‌ها از داخل

آنها از پیش جذب و یارگیری از داخل را انجام داده‌اند؛ چرا‌که آمریکایی‌ها به‌تازگی اعتراف کرده‌اند که در سال 88 برخی از سران فتنه با آنها مکاتبه کرده‌اند که شما ایران را چنان تحریم کنید که نظام فرو بپاشد و آمریکایی‌ها هم به آنها جواب دادند که شما بگویید که چه کارهایی انجام دهیم و چه کارهایی انجام ندهیم!.

از رویکرد و درونمایه این رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی کاملاً می‌توان فهمید که اینها کاملاً در زمین آمریکا بازی می‌کنند و به این نقش‌آفرینی هم مفتخرند. منتها ما نباید زمینه را برای ایجاد ارتباط آمریکا و این یاران خائن داخلی‌شان فراهم کنیم؛ یعنی نباید اجازه دهیم آمریکایی‌ها حتی برای فعالیت‌های اقتصادی وارد ایران بشوند و ارتباط مستقیم با این یاران خائن داخلی‌شان برقرار کنند.

نقش نهادهای فرهنگی چیست؟

نهادهای فرهنگی باید در ارتباط با یک چنین مسائلی که با آن مواجه هستیم احساس مسئولیت سنگین بکنند و سابقه سیاه آمریکا را از زمانی که ایران را در قبضه داشتند و همواره کوشیدند تا به استقلال، فرهنگ و اقتصاد کشور ضربه بزنند و خود مسبّب وابستگی و تحقیر ما شده بودند، در ملأعام و در جریان روشن افکار عمومی به خوبی تبیین کنند.

باید دانست که آمریکا وقتی وارد افغانستان و عراق شد چه فلاکت هایی را برای آنها پدید آورد و از این موضوع باید عبرت گرفته شود و به عموم جامعه هم منتقل شود تا اگر کسانی که آگاهی ندارند متوجه این خطر شوند. از طرفی هم شاید قابل توجه خائنانی که منتظر پهن‌کردن فرش قرمز مقابل آمریکایی‌ها هستند، نیز باشد که به حول و قوه‌الهی به رسوایی آنها ختم می‌شود.

 

* علی فخاری

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن