دیدبان

حاشیه نویسی فرشچیان بر تصاویر ضریح

حاشیه نویسی فرشچیان بر تصاویر ضریح

رئیس حوزه هنری قم گفت: طراحی کتاب ضریح امام حسین(ع) زیر نظر استاد فرشچیان در حال انجام است و این کتاب به سه زبان دنیا چاپ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وحید فرجی یکشنبه شب در همایش تجلیل و تکریم پیشکسوتان ایثارگر فرهنگی، علمی و ورزشی که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش ناحیه دو قم برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: حوزه هنری فعالیت‌های خود را از دهه 60 با فعالیت‌هایی در قالب رشته‌های مختلف تجسمی، خوشنویسی و هنری آغاز کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه حوزه هنری در بحث پژوهش و آموزش فعالیت‌های خوبی را از سال‌های ابتدایی تاسیس خود داشته است تصریح کرد: همین امر موجب شد تا قم در زمینه هنرهای نمایشی، پایتخت تئاتر دینی شود.  
 
رئیس حوزه هنری قم با اشاره به اینکه نمایش‌های مختلفی از آثار حوزه هنری قم در سراسر کشور و خارج از کشور به روی صحنه رفته است، اظهار کرد: اکنون فعالیت‌های خوبی را در موضوعات هنرهای تجسمی و به ویژه در زمینه خوشنویسی و نگارگری آغاز کرده‌ایم که امیدواریم به موفقیت دست پیدا کنیم. 
 
*از ظرفیت هنرمندان استان استفاده شود
 
فرجی با تاکید بر اینکه در استان قم 10 هزار هنرمند فعالیت دارند، تصریح کرد: این امر نشان دهنده ظرفیت بالای استان در عرصه هنر است و این هنرمندان آثار خوبی را تاکنون ارائه کرده‌اند و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های بین المللی حوزه هنری قم گفت: در زمینه‌های ملی و بین المللی تئاتر قم فعالیت خوبی داشته و نمایش‌های مختلف هنری با استقبال و تشویق مسئولان کشورهای خارجی مواجه شده است.  
 
 
رئیس حوزه هنری قم با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه هنری قم اظهار کرد: طراحی کتاب ضریح امام حسین(ع) زیر نظر استاد فرشچیان در حال انجام است و با توجه به اینکه ضریح جدید حضرت سیدالشهدا(ع) طرح منحصر به فردی است، 400 قطعه عکس از گره‌های مختلف طرح گرفته شده و استاد در ذیل هر عکس مطالبی را یادداشت می‌کنند و ان‌شاءالله این کتاب به سه زبان دنیا چاپ شده و در اختیار پژوهشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.
 
فرجی تصریح کرد: طرح مروارید و اجرای نمایش با موضوع عفاف و حجاب در دبیرستان‌‌های دخترانه قم مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، برنامه حضور و اجرای کاروان تعزیه در مدارس ابتدایی انجام شد، تصریح کرد: یکی از مهم‌‌ترین فعالیت‌های حوزه هنری موضوع شبیه ‌پژوهشی بود که با رویکرد نوین به هنر کهن و مبحث تخصصی تعزیه پرداخت.
 
رئیس حوزه هنری قم در بخش پایانی سخنان خود اضافه کرد: حوزه هنری آمادگی دارد در صورت وجود زیرساخت‌ها و امکانات در منطقه محروم نیروگاه فعالیت‌هایی را آغاز کند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟