دیدبان
سردار نقدی:

انتخابی بین دو راهی تسلیم و مقاومت

انتخابی بین دو راهی تسلیم و مقاومت

به گزارش دیدبان، فداکاری و مقاومت مردم ایران در تمام عرصه‌ها از بدو انقلاب تا کنون و در تمامی برهه‌های حساس دستاوردهای عظیمی به‍‌‌‌ دنبال داشته است. از جمله این دستاوردها، اقتصاد مقاومتی است و امروز ما باید از بین اقتصاد شیخ‌نشینی و اقتصاد صنعتی یکی را انتخاب کنیم.

امنیت بی نظیزحاصل فداکاری بی نظیر

روزی که دشمن به کشور ما تروریست اعزام و ناامنی ایجاد کرد،ما دستگاه اطلاعاتی نداشتیم چنانکه من که یک دانشجوی 20 ساله بودم مسئول کل اطلاعات شمال غرب و غرب کشور بودم و در مقابل ما سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، صدام، فرانسه و رژیم صهیونیستی قرار داشت و آدم‌های گروهک‌های ضد انقلاب سابقه طولانی کار در تشکل‌های سیاسی داشتند. اما همین نوجوانان و جوانان شکست‌شان دادند و سران‌شان تسلیم و اسیر و نابود و پراکنده شدند و رفتند و امروز در کشور امنیت داریم.

حزب توده پدربزرگ بچه‌های ما در کارهای امنیتی محسوب می‌شد و منافقین هم سابقه طولانی در این زمینه داشتند اما به لطف خدا نابود شدند و امروز دستگاه امنیتی شما آنقدر قدرتمند است که جاسوس آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی می‌گیرد و هر گروه تروریستی و انتحاری را که آمریکا می‌فرستد دستگیر می‌کند و باید پرسید کجای دنیا این گونه است؟ این ثمره چیست؟ ما که چیزی نداشتیم.

انقلابیون ما آن زمان نوجوانانی بودند که حتی پشت لب‌شان سبز نشده بود اما آن زمان ملت ما تصمیم گرفت در مقابل امواج ترور و ناامنی تسلیم نشود و بایستد و مقاومت کند و به حرف آنهایی که می‌گفتند به گروهک‌ها امتیاز بدهید تا اوضاع را آرام کنیم،گوش ندادیم و قربانی دادیم و فداکاری و تلاش کردیم تا به جایی رسیدیم که امروز دستگاه اطلاعاتی داریم که در منطقه بی‌نظیر است.

آمریکا ریگی را از یک کشور به کشور دیگری می‌فرستد و سربازان گمنام امام زمان او را روی هوا می‌گیرند و روی زمین می‌نشانند و گوشش را می‌گیرند و تحویل دادگاه می‌دهند. آن هم در کشوری که با هیچ ابرقدرتی هم‌پیمان اطلاعاتی نیست و قرارداد اطلاعاتی ندارد که اطلاعات مربوط به این تحولات را دریافت کند..

* نیروی نظامی ایران در برابر ابرقدرت‌ها بازدارندگی ایجاد کرده است

یکی دیگر از دستاورهای ناشی از فداکاری ملت ایران عرصه نظامی است. در عرصه نظامی ما بدون شک قوی‌ترین نیروی نظامی منطقه و یکی از قوی‌ترین نیروهای جهان هستیم که توانسته‌ایم جلوی ابرقدرت‌های شری مانند آمریکا توازن برقرار و بازدارندگی ایجاد کنیم. این نیروی مسلح از کجا ایجاد شد؟ از مقاومت. چنانکه وقتی صدام به ما حمله کرد عده‌ای گفتند نمی‌شود جلوی او ایستاد. اما ایستادیم و مقاومت کردیم و بر مبنای ان‌تنصروا الله ینصرکم ملت ما خدا را یاری کرد و تسلیم نشد،، مقاومت کرد و پاداش خدا همین نیروهای مسلح مقتدری است که ابرقدرت‌ها را سر جای خودش نشانده و جرات ندارند به ما حمله کنند.

ابرقدرت‌ها خاک تمام کشورهای اطراف ما را به توبره کشیدند و در کشورهایی که سران آنها تسلیم شدند نیرو مستقر کردند و به آنهایی که تسلیم نشدند حمله کردند. اما به ایران نتوانستند یک تیر شلیک کنند و ان‌شاءالله نخواهند توانست و این ثمره مقاومت و ایستادگی است.

* توان موشکی ایران ناشی از مقاومت است

روزگاری در شهرهای ایران از جمله تهران از فاصله 900 کیلومتری موشک شلیک می‌‌کردند و یک تن مواد منفجره وسط شهر به زمین می‌خورد و ما هم علم و فناوری مقابله با آن را نداشتیم. تمام دانشمندان ماجمع شدند که شاید بتوانند به فاصله 120 کیلومتر از لب مرز خودمان تا بغداد نه یک تن سر جنگی بلکه یک کیلو مواد منفجره پرتاب کنند و جواب موشک‌باران دشمن را بدهند اما نتوانستند، ولی ملت تسلیم نشد. مردم زیر بمباران و موشک‌آمدند و گفتند می‌ایستیم و از دل آن مقاومت هوافضا متولد شد وامروز شما می‌توانید ماهواره‌هایی بفرستید که موشک جنگی پیش آن چیزی به حساب نمی‌آید.

اینک به آن درجه از علم و فناوری رسیدیم که مسئولان امر برای هر جای دنیا که لازم تشخیص دادند و به هر فاصله ای موشک بسازند . در حقیقت در این مسیرهر اراده‌ای کردند توانستند آن را عملی کنند.

   * گردشگری انقلابی در ایران

در عرصه اقتصاد هم ما می توانیم با همین روش موفق شویم. اطاعت از فرمان رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل و مقاومت در این مسیر، چنین نتیجه‌ای خواهد داشت. یعنی قدرت اقتصادی برتر و بلامنازع ایجاد خواهد کرد .چنانچه اگر به این فرمان گوش کرده و عمل کنیم و به حرف سازش‌کاران گوش نکنیم و با دشمنان خدا سازش نکنیم، نتیجه مقاومت مثل نتیجه مقاومت‌های قبلی، میوه شیرین پیروزی است.

امروز علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی هزاران شبکه ماهواره‌ای در حال فعالیت است و بنا به گفته رئیس محترم صدا و سیما 200 شبکه فقط به زبان فارسی و گویش‌های ایرانی پخش می‌شود، اما انقلاب به سرعت پیشرفت می‌کند، چنانکه نه فقط پرچم آن در ساحل دریای سرخ و مدیترانه و شمال آفریقا برافراشته شده است بلکه این پرچم در همه جای دنیا در حال دیده شدن است.

الان آزادی‌خواهان دنیا به ایران می‌آیند و می‌پرسند شما چه کرده‌اید؟ چنانکه یکی از توریسم‌های ما توریسم گردشگری انقلابی است و آزادی‌خواهان می‌آیند و از تجربه‌های ایران می‌پرسند و سوال می‌کنند که چطور جلوی آمریکا ایستاده‌اید؟ ذکر خاطره ای خالی از لطف نیست. گروهی غیرمسلمان از 10 هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر دنیا آمده بودند و وقتی من وارد سالن جلسه شدم صلوات فرستادند چنانکه من فکر کردند دوستان به من گزارش اشتباه درباره ملیت و دین آنها داده‌اند. خواستم سخنرانی خود را شروع کنم اما گفتند یکی از ما قرار است قرآن بخواند و یکی از جوانان آنها با لهجه خاصی سوره توحید را تا آخر خواند.

همین جا بود که به یاد جوان‌های حاضر در بوسنی افتادم. جوان‌های ترکیه که برای کمک به مبارزین بوسنی آمده بودند تمام سرودهای انقلاب اسلامی را به زبان فارسی بلد بودند و می‌خواندند. آنها 4 کلمه فارسی نمی‌توانستند حرف بزنند اما سرودهای فارس را حفظ کرده بودند، درست مثل همین جوان که مسلمان نبود اما سوره توحید را حفظ کرده بود.

چنان مجذوب جذبه‌های انقلاب و ارزش‌های مقاومت شدند و ایستادگی ملت ما مقابل ابرقدرت‌ها برایشان مهم است و عظمت آن را درک می‌کنند که می‌گویند هر کاری شما بکنید درست است. و اینها همه نتیجه مقاومت جوانان و ملت ایران است.

اینکه مقامات آمریکایی برای دست دادن با مقامات ایرانی التماس می‌کنند همین است، چنانکه ما دنیا را خوب رصد نمی‌ کنیم اما آنها با دقت این کار را انجام می‌ دهند.

در نیجریه‌ای که آنها روی نفت آن چنبره زده‌اند چنان اسلام قدبرافراشته که مجبور شده‌اند آن کشتار رسوا و جنایتکارانه را سال گذشته روز اربعین انجام دهند و هزاران نفر از جمله 6 فرزند رهبر شیعیان نیجریه را به شهادت برسانند.

این عکس‌العمل‌های دستپاچه و رسوا و آن التماس برای عکس گرفتن با یک مقام ایرانی را کنار هم بگذارید.

* کسی فکر نکند زد و بند می‌کنیم و حل می‌شود

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مناظره کاندیداهایشان 16 بار با اسم و ده‌ها بار با ضمیر نام ایران را می‌آورند؛ کسانی فکر نکنند که زد و بند می‌کنیم و حل می‌شود نه خون شهدا یقه شما را خواهد گرفت.

آنچه از پیشرفت انقلاب اسلامی در قلوب مردم نشسته و همه آنها نه به زور سرنیزه و ترور و تفنگ بلکه با عشق و محبت و بیان حقیقت و بیان مبتنی بر فطرت به دست آمده، خود دستاورد عظیمی است که پاداش مقاومت ملت ایران است و اینجا است که  «ان‌تنصروا الله» معنا پیدا میکند. یعنی تمام بوق‌های تبلیغاتی علیه ملت ایران در کار هستند و نظام اسلامی روز به روز محبوب تر می‌شود. علیرغم اینکه فقط برای یک فیلم علیه این نظام 450 میلیون دلار هزینه می‌کنند و ده‌ها هزینه مشابه انجام می‌دهند اما ملت ایران محبوب‌تر می‌شود.

خدا چطور باید یاری کند؟ ما چه امکاناتی باید داشته باشیم تا جواب تبلیغات آنها را بدهیم؟ یکی از مسئولان وزارت امور خارجه برای من می‌گفت که در شیلی به عنوان سفیر کار می‌کرد و یکبار که برای کوهنوردی به کوه‌های آن رفته بود کنار چشمه‌ای با چوپانی از مردم محلی آنجا مواجه شده بود چوپان از آنها پرسیده بود شما اهل کجا هستید و آنها گفته بودند ایران و چوپان گفته بود آیت‌الله خمینی. او در میان کوه‌های یک کشور دوردست، مشتش را برای انقلاب شما تکان می‌دهد و اینها قطعا پاداش ایستادگی و مقاومت است و اقتصاد مقاومتی هم شعبه‌ای از این مقاومت است.

* امروز در آستانه انتخاب بین اقتصاد شیخ‌نشینی و اقتصاد صنعتی پیشرفته هستیم

امروز در آستانه یک انتخاب هستیم. عده‌ای می‌گویند ما اقتصاد شیخ‌نشینان را داشته باشیم یعنی اختیار نفت ایران را به ابرقدرت‌ها بدهیم و ماشین و هواپیمای لوکس بخریم و عده کمی از آن بهره‌مند شوند و بقیه نگاه کنند و بگویند الحمدالله در کشور ما ماشین و هواپیمای لوکس هم هست و خوش‌شان بیاید و افتخار کنند که آن عده اندک سوار اینها می‌شوند.

عربستان 10 میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند اما 40 درصد مردم آن زیر خط فقر هستند چنانچه از خیابان‌های اصلی مکه که به کوچه‌ها برویم می‌بینیم عده کمی متمتع و صاحب کاخ‌ها و ماشین‌های آن چنانی هستند، توده مردم  بیچاره هستند؛ این اقتضای شیخ‌نشینی و یک مدل اقتصادی است. پیشنهاد عده‌ای این است که هر چه بیشتر و به هر قیمتی که شده خام بفروشیم و خودشان استخراج کنند و ببرند و یک چیزی هم به ما بدهند؛ ما چه کار با این دردسرها داریم؟ عده کمی هم که دور و بر اینها هستند بهره‌مند می‌شوند. 

در عربستان افرادی هستند که رولزرویس الماس‌نشان سوار می‌شوند و آن آقا هم اظهارنظر می‌کند که ایران پر از فساد اقتصادی است و هر روز پرونده‌ای در آن رو می‌شود اما یادش رفته است که در ایران با فساد برخورد می‌شود اما در کشور شما فساد قانون است. عده کمی همه اموال را چپاول کنند و ببرند و کاخ آن چنانی و رولزرویس و بنز طلا سوار شوند و عده زیادی هم فقیر باشند؛ این قانون شماست و کسی هم با آن برخورد نمی‌کند. بعد تو می‌گویی در ایران فساد وجود دارد؟ ما افتخار می‌کنیم که اگر فساد است با آن مبارزه می‌کنیم اما باید انتخاب کنیم که اقتصادی شیخ‌نشین باشیم یا اقتصاد صنعتی پیشرفته داشته باشیم. 

شیخ‌نشین‌ها شرکت‌های چند ملیتی را حاکم می‌کنند و می‌گویند تو ببر، کمی هم به ما بده و عده کمی هم از آن بهره‌مند می‌شوند  اما اقتصاد صنعتی پیشرفته تلاش می‌طلبد و زحمت دارد و اعتماد به نفس و باور می‌خواهد. 

* کشوری که ردیاب زیردریایی می‌سازد تجهیزات لرزه‌نگاری نمی‌تواند بسازد؟

رهبر انقلاب 14 خرداد امسال فرمودند جوانان ما که در نانو و هسته‌ای و فناوری‌های پیشرفته جلو رفته‌اند و در بعضی زمینه‌ها در زمره 5 یا 6 کشور اول دنیا هستند نمی‌توانند چاه‌های نفت را به تولید برسانند؟ یا پالایشگاه‌ها را اصلاح کنند؟ این سؤال را باید جواب بدهیم.

ما که دستگاه ردیابی می‌سازیم که از 200 کیلومتری وقتی زیردریایی یا قایق موتورش را روشن می‌کند او را ردیابی می‌کنیم و می‌توانیم همان زیر آب به او شلیک کنیم باید توضیح بدهیم که آیا فناوری لرزه‌نگاری و پیدا کردن ابعاد مخزن نفت و گاز از این پیچیده‌تر است؟ فکر نمی‌کنم.

جوانان ما ماهواره در مدار قرار می‌دهند و کشور ما راداری دارد که از 2 هزار کیلومتر آن طرف‌تر هواپیمایی را که از روی باند بلند می‌شود به نشان می‌دهد و این را هم نخبگان این مملکت ساخته‌اند بدون اینکه حتی بتوانند نمونه خارجی آن را ببینند. 

پدافند هوایی که امروز ما رادار، موشک، ردیاب و سیکر آن را می‌سازیم پیچیده‌ترین فناوری است در حالی که در صنعت نفت شما با سرعت‌های بالا مواجه نیستید اما در موضوع رادارها یک هواپیما جنگنده را باید در 300 کیلومتری و در یک محیط سه بعدی که با سرعت حرکت می‌کند را باید ردیابی کنیم و وقتی به بُرد موشک رسید به او شلیک کنیم و در یک محیط سه بُعدی مورد اصابت قرار بدهیم. این چقدر دقت می‌خواهد؟ ما در نفت با مسائل چنین پرسرعت و پیچیده‌ای مواجه نیستیم.

* ظلم آنهایی که می‌گویند کشور ما فقط در آبگوشت بزباش می‌تواند رقابت کند

چقدر ظالم هستند کسانی که می‌گویند کشور ما فقط می‌تواند در آبگوشت بزباش رقابت کند و از این بدتر یک مقام مسئول نمی‌توانست ملت ما را تحقیر کند.  دو شب پیش پهپادها را ندیدید؟ این لبه فناوری دنیاست و بچه‌های ما آن را در مشت گرفتند. ما نمی‌توانیم این مسائل را حل کنیم؟ اگر می‌خواهیم اقتصاد صنعتی پیشرفته داشته باشیم نه یک اقتصاد شیخ‌نشینی باید در زمینه اقتصاد قدری تحرک داشته باشیم و این مسائل را حل کنیم.

استعدادهای فراوانی متاسفانه در کشورنیرویشان هرز می رود. چند روز پیش دیدم پشت یک وانت نوشته این هم نتیجه گوش کردن حرف پدر برای کارشناسی ارشد، واقعاً قلبم آتش گرفت. ما چند ده هزار مهندس بیکار داریم، چرا؟ چرا قطعات مورد استفاده صنعت در ایران نباید کدینگ ایرانی داشته باشد و مجبور شویم به صورت سازمان‌یافته آنها را وارد کنیم؟

چرا تولیدکننده باید به من شکایت کند که از من نمی‌خرند و باید جنس خودم را به خارج بفرستم و مهر خارجی بزنم تا بتوانم آن را دوباره وارد کنم و به داخل بفروشم.

* آیا باید قراردادی روی میز دولت قرار بگیرد که 150 اصلاح بخورد؟

آقای وزیر نفت در جلسه ای خطاب به کارکنان شریف وزارت نفت اتمام حجت کردند و گفتند مقابل فساد سکوت نکنید و فریاد بزنید. باید فریادهای کارکنان فدکار وزارت نفت را بشنویم. این موارد هست یا نیست؟ یا من اشتباه می‌کنم؟ نمی‌دانم.

اینکه یک عده‌ای پیدا شوند و مدل قرارداد نفتی بنویسند و معاون اول محترم رئیس جمهور بفرمایند ما این را 150 اصلاح کرده‌ایم در شأن ما است؟ واقعاً از داخل وزارت نفت باید چنین قراردادی روی میز دولت قرار بگیرد که 150 اصلاح بخورد؟ یعنی در هر خط تقریباً یک اصلاح.

وزیر محترم نفت فرمودند جلوی فساد بایستید، خب این چیست؟ این ابرفساد است. قراردادی که می‌خواهیم با خارجی‌ها و شرکت‌‌های چندملیتی ببندیم و طرف مقابل بیگانه دشمن ما است و می‌خواهد سر به تن ما نباشد و آنقدر اشکال داشته باشد که دولت مجبور شود 150 اصلاح روی آن بزند؛ آن هم در شرایطی که این همه افراد توانمند، حقوقدان، فنی و ظرفیت‌های فراوان در کشور است.

* نگویید اگر بایستیم مسئولیت ما را می‌گیرند 

کسی نگوید اگر بایستیم ما را قلع و قمع می‌کنند و خلع مسئولیت می‌کنند. خب بکنند. شما که دست و پا دادید در جنگ به این چیزها فکر کردید؟ شما که تیر و ترکش خوردید و در آتش مهار چاه‌ها سوختید در آن لحظه‌ها به چنین مسائلی فکر کردید؟ شما جانتان را گذاشتید. نهایتاً شما را از سمتتان برمی‌دارند.

آقای وزیر خودشان اعلام پشتیبانی کردند و نهایتاً کارکنان بسیجی، در رأس وزارتخانه پناهگاهی دارند و اگر مدیران به خاطر اعتراض به کجروی آنان برخورد کردند می‌توانند به دفتر خود وزیر پناه ببرند. 

* منابع مالی برای توسعه نفت در کشور وجود دارد

اینکه بگوییم پول نداریم و حتماً باید باج بدهیم تا برای ما پول بیاورند حرف درستی نیست؛ ما مجبور نیستیم باج بدهیم چنانچه دولت قبلی که برای جمع کردن نقدینگی سکه می‌فروخت در عرض 40 روز 10 میلیون قطعه سکه فروخت و دولت فعلی که دو سال قبل خودرو فروخت با یک امتیاز وام در عرض 6 روز 130 هزار خودرو فروخت پس نقدینگی کم نیست آن هم برای نفت که پول آن نقد است.  یعنی اگر شما به مردم بگویید بیایید در نفت شریک شوید هزاران میلیارد تومان پول می‌آورند.

از طرف دیگر هم امتیاز دیگر فناوری است که در دسترس است. افراد زیادی از فناوران به من مراجعه می‌کنند و می‌گویند 60 درصد از کالاهای وارداتی را بدون مشکل می‌توانیم بسازیم؛ من 10 سال مسئول فناوری و تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح بودم و قدرت ارزیابی دارم و صنعت و دانشگاه را می‌شناسم و می‌دانم که چه می‌گویم.

در این زمینه همیشه از خاطرات خوش گفته ام، اما بگذارید یک خاطره تلخ هم بگویم. 12 سال قبل که در ستاد کل نیروهای مسلح بودم به معاون وزیر فعلی که آن زمان هم وزیر بودند زنگ زدم و به این معاون وزیر که یک فرد مؤمن و جهادی و در مورد او شناخت قبلی داشتم گفتم ما فناوری‌های زیادی در صنعت دفاعی داریم و ظرفیت‌های خالی زیادی هم داریم. شما هر چه نمی‌توانید بسازید را بیاورید تا صنایع دفاعی برای شما آن را بسازند؛ شرم می‌کنم بگویم ایشان چه پاسخی به من دادند، بروید این مسائل را حل کنید.

به وزیر دولت قبلی ابتدای انتصاب او گفتم این همه نخبه در کشور است که از ‌آمریکا و غرب استعماری برای آنها دعوت‌نامه و حتی چک می‌فرستند؛ خودمان چرا این نخبگان را به کار نگیریم.  ما می‌خواستیم این نخبگان را به صنایع دفاعی بیاوریم اما گفتند ما محدود می‌شویم و نمی‌توانیم سفر خارجی داشته باشیم، حفاظت داریم و مشکلاتی از این دست داشتند اما شما در صنعت نفت این محدودیت را ندارید و می‌توانید اینها را بورسیه کنید و به کار بگیرید و به جای دادن امتیاز به شرکت‌های چندملیتی به نخبگان داخلی امتیاز بدهید.

آن زمان پیگیری کردم و تلاش کردم این اتفاق بیفتد که این اتفاق افتاد و آنها را ‌آوردیم و مشغول کردیم اما دو سال بعد که از آن وزیر پرسیدم گفت: همه آنها را پرانده‌اند و کسانی هستند که نخبگان را می‌پرانند. این فساد است و بسیج باید هوشیار باشد و با این موارد مبارزه کند.

* در دو راهی تسلیم و مقاومت باید انتخاب کنیم

ما باید بین تسلیم و مقاومت یکی را انتخاب کنیم. چنانچه در دو راهی‌های تسلیم مقابل تروریست‌ها، تسلیم در جنگ، مقابله با موشک‌ها و تحریم علمی مقاومت را انتخاب کردیم و برنده شدیم و بهره آن را هم بردیم. من نمی‌دانم این قراردادهای جدید نفتی چیست و کارشناسان نفتی بهتر می‌دانند،اما اگر خدای ناکرده قراردادی بسته شود که مسائلی مانند شکایت و دعاوی حقوقی در آن بلاتکلیف گذاشته شود و ما یکی از بزرگ‌ترین مخازن نفتی دنیا را تحویل یک شرکت خارجی بدهیم و معلوم هم نباشد که اگر اختلاف ایجاد شد کجا باید حل شود نگران‌کننده است و اگر این اتفاق بیفتد همه کارکنان دلسوز و بسیجیان صنعت نفت مسئول هستند و باید جواب خدا و شهدا را بدهند.

من نمی‌دانم این گونه است یا نیست، اما اگر خدای ناخواسته قراردادی بسته شود و تحریم‌ها در آن بلاتکلیف باشد و بتوانند با وضع تحریم‌های جدید با ما بازی کنند و چاه‌ها در اختیار تحریم‌کنندگان باشد و استقلال سیاسی کشورمان در گروگان شرکت‌های چندملیتی نفتی باشد دیگر نمی‌توانیم حرف بزنیم.

مبادا این اتفاقات بیفتد، مبادا نظارت بر قرارداد 10 روز بعد از تنفیذ باشد. چنین نظارتی چه فایده‌ای دارد؟ گروه نظارت درباره ایرادات آن چه می‌تواند بکند؟ فقط می‌تواند خاک بر سر خودش بریزد. آقای وزیر به زیرمجموعه خود اتمام حجت کردند و گفتند همه مسئول هستند که در مقابل خطا و فساد بایستند، کارشناسان مومن وزارت نفت زیرنظر ایشان هستند و حجت بر ایشان تمام است و نمی‌توانند حجتی در مقابل خدا بیاورند.

روزی به همه ایشان خواهند گفت این اشتباهات را دیدید و سکوت کردید و یا جواب دادید پتروشیمی شهر ما راه بیفتد مهمتر است مگر قابل قبول است. جواب خدا را چه می‌دهند.

* ملاشیه، لشکرآباد و شلنگ‌آباد اهواز را دیده‌اید؟

ملاشیه اهواز را دیده‌اید کنار چاه‌های نفت است. ملاشیه و لشکرآباد و شلنگ‌آباد و کوت‌عبدالله اهواز را و وضع زندگی مردم را ببینند. انصاف نیست ثروت‌های بی‌محابا به حلقوم شرکت‌های چند ملیتی ریخته شود و مردم ما گرسنه بمانند و ما سرافکنده باشیم؛ ما جواب خدا را نمی‌توانیم بدهیم.

* باید برای توسعه میادین مشترک و غیرمشترک یک جور امتیاز بدهیم؟

فرض کنید واقعاً فناوری و پول نداشته باشیم و می‌خواهیم قرارداد ببندیم آیا اگر می‌خواهیم امتیازاتی بدهیم که شرکت‌ها برای ورود به حوزه نفت ما مشتاق بشوند باید این امتیازات برای همه مخازن نفتی ما یکسان باشد؟ مخازن پرریسک و کم‌ریسک را باید یک جور امتیاز بدهیم؟ مخازن مشترک و غیرمشترک را باید یک جور امتیاز بدهیم؟

این در حالی است که مخزن مشترک را اگر زود نجنبیم دیگران می‌برند اما مخزن غیرمشترک این خصوصیت را ندارد و نفت آن زیر زمین نمی‌پوسد و در طول زمان گران‌تر هم می‌شود. 

آیا نباید بالای این قرارداد بنویسند این قرارداد ویژه میادین پرریسک است که تکنولوژی آن را نداریم؟ این درست نیست که یک متن بنویسیم و بگوییم به همه جا قابل تعمیم است.  اگر دقت نشود و مراعات نشود همه ما روز قیامت مسئول هستیم و جواب یک یک محرومینی که کنار چاه‌های نفتی زندگی می‌کنند را باید بدهیم. 

من از کارکنان شریف این وزارتخانه می‌خواهم اتمام حجت وزیر محترم را جدی بگیرند و هزینه آن را بپردازند چرا که پیمودن راه حق هزینه دارد؛ ابراهیم را در آتش انداختند، به حضرت رسول سنگ زدند، با حضرت امیر چه کردند و چه بر سر حضرت اباعبدالله آوردند؟ ایشان همه هستی خود را برای حقیقت تقدیم کرد.  این حرف دوای تلخی است که نتیجه آن شیرین است . من به دست‌ها و قلب‌های پاک و نیت‌های صادق کارکنان شریف وزارت نفت و بسیجیان ایثارگر که آن را در جبهه‌ها و برای برپا نگه داشتن صنعت نفت نشان دادند ایمان دارم تا ما از این گردنه‌ها با سربلندی عبور کنیم، اقتصاد مقاومتی را در صنعت نفت پیاده کنیم و یک صنعت سربلند در تراز اول دنیا را بتوانیم شکل بدهیم.

منبع: فارس

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟