دیدبان
محمد نبی حبیبی در گفت و گو با دیدبان؛

گاهی دشمن با ده واسطه نفوذش را انجام می دهد

گاهی دشمن با ده واسطه نفوذش را انجام می دهد

محمدنبی حبیبی در گفتگو با خبرنگار دیدبان با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر مسئله "نفوذ" دشمن در کشور اظهار داشت: دشمنان ما در دشمنی شان کاملاً جدی هستند و مسئله نفوذ را در یک موضوع خلاصه نخواهند کرد. آنها در تمام شئونی که احتمال بدهند می توانند نفوذ کنند، برنامه ریزی کرده تلاش می کنند تا این نفوذ را انجام بدهند.

حبیبی با بیان اینکه مهمترین وجه نفوذ دشمن، در زمینه فرهنگ است افزود: معتقدم که برنامه ی دراز مدت و بسیار خطرناک آن ها، نفوذ در حوزه ی فرهنگی است. همانطور که رهبر معظم انقلاب اخیراً اشاره کردند آنها در جهت تغییر باورهای عمومی مردم کار می کنند و طبیعتا در یک مدت کوتاه، این تغییر باور ها عملی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی آنها در جهت مقاصد فرهنگی برای تغییر باورهای مردم،  از بقیه ی مقاصد آنها در نفوذ دارای اهمیت بیشتری است. اصولا نفوذ فرهنگی خطرناک تر از بقیه ی نفوذ ها است. زیرا زمانی که فرهنگ و طرز فکر یک جامعه همانی شد که دشمن می خواهد؛ آن کشور دیگر هیچ چیزی برای از دست دادن نخواهد داشت. لذا اگرچه بقیه ی نفوذها هم در جای خودش اهمیت دارد اما اهمیت نفوذ فرهنگی هم برای آن ها و هم برای ما بیشتر است.

حبیبی افزود: البته آنها در حوزه های نظامی، اطلاعاتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به دنبال تحقق نفوذ در کشور ما و بقیه ی کشور های اسلامی هستند. ولی نقشه کلی استکبار از برخورد سخت با ملت های مستقل به برخورد نرم تغییر کرده است. لذا مهمترین وجه فعالیت دشمن در شرایط کنونی، تلاش برای تضعیف و تغییر باورهای اسلامی و انقلابی در متن جامعه است.

دبیرکل مؤتلفه با اشاره به هشدارهای مکرر رهبر انقلاب در زمینه مسئله فرهنگ اظهار داشت: جملاتی که مقام معظم رهبری شاید بیش از 20 سال قبل راجع به موضوعات فرهنگی مانند ناتوی فرهنگی، نفوذ فرهنگی، تهاجم فرهنگی و قتل عام فرهنگی اظهار داشته اند، اهمیت بیشتر مسئله نفوذ فرهنگی نسبت به سایر نفوذها را به خوبی نشان می دهد. لذا اگر به مجموعه کارهایی که دشمن برای تهاجم به ملت و انقلاب ما طراحی کرده است نگاه کنیم، می بینیم که طبیعتاً این موضوع سهم مهم تری را در برنامه ریزی های آنها دارد.

دبیرکل مؤتلفه با اشاره به حساسیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نسبت به مسئله نفوذ دشمن در کشور اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرموده بودند گاهی دشمن با ده واسطه کارهای نفوذش را انجام می دهد. بنابراین مسئله نفوذ برای دشمن بسیار مهم و حیاتی به حساب می آید و در برنامه ریزی های خود بر روی آن حساب ویژه ای باز می کند.

حبیبی با اشاره به ناکامی های مکرر دشمنان انقلاب اسلامی در  مواجهه با ملت ایران افزود: دشمن حتی با تحریم اقتصادی و جنگ هشت ساله هم نتوانسته به طور کامل به مقاصدش برسد. آنها راهکار استفاده از انقلاب رنگی را هم در جریان فتنه 88 آزمایش کرده اند و تقریباً راهی جز نفوذ برای­شان باقی نمانده است. لذا تصمیم گرفته اند از راه تعامل بیشتر با ایران زمینه براندازی نظام جمهوری اسلامی را فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه دشمن برای نفوذ در کلیه ی شئون کشور به صورت جنگ نرم، پیش بینی کرده و افرادی را در نظر گرفته است، افزود: ملت و مسئولین ما باید بر اساس هشدار های مقام معظم رهبری، خیلی بیشتر و دقیق تر از گذشته مراقب نفوذ دشمن باشند. باید راهکارهای نفوذ دشمن در کشور شناخته شده به مردم معرفی شود. آگاه سازی مردم در زمینه مسئله نفود می تواند یکی از مهمترین سدهای ممکن در  مقابل جریان نفوذ باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن