دیدبان
محمدحسین لطیفی:

انگیزه‌ تولیدکنندگان فیلم‌ با موضوع «مقاومت» روز به روز کمتر می‌شود

انگیزه‌ تولیدکنندگان فیلم‌ با موضوع «مقاومت» روز به روز کمتر می‌شود

به گزارش دیدبان، محمد حسین لطیفی کارگردان و تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با راه دانا؛ در خصوص عملکرد جشنواره مقاومت برای گردآوری آثار حوزه مقاومت اظهار داشت: تا جایی که بنده اطلاع دارم آقای خزاعی تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف جشنواره و اجرای آن به کار بسته اند.

وی همچنین گفت: هر کسی که در زمینه مقاومت کاری انجام داده و می توانسته است در این جشنواره حاضر شود، با همکاری جشنواره مقاومت در این جشنواره حاضر شده است و با تجربه های آقای خزاعی و تلاش های او، مطمئن هستیم که در بخش اجرا و بقیه مسائل قطعاً موفق خواهند بود.

این کارگردان و تهیه کننده سینما با یادآوری اینکه این جشنواره در ابتدا دفاع مقدس بود و بعدا نام آن را مقاومت گذاشتند تصریح کرد: این جشنواره امکان فراگیرتر شدن را نیز دارد و با پتانسیلی که در این زمینه وجود دارد، امکان گسترده شدن آن در سال های بعدی بسیار زیاد است و افق روشنی برای این جشنواره وجود دارد.

لطیفی همچنین بیان داشت: بالغ بر 90 درصد آثار بین المللی به کشورهایی باز می گردد که خودشان درگیر مقاومت در برابر استبداد هستند؛ کشورهای عربی و اسلامی در صدر این کشور ها بوده و آثاری از بخش های اروپایی کمتر به این جشنواره رسیده ؛ چرا که سال هاست دغدغه این کشورها مقاومت نبوده است.

وی با بیان اینکه باید نگاهی جهانی به انقلاب داشت خاطر نشان کرد: باور کنیم که وظیفه جشنواره اجرای یک کار خوب است اما این جشنواره متضمن و متولی اتفاقاتی نظیر ساخت یا تولید یک اثر نیست؛ خلق یک اثر خوب در زمینه مقاومت به فرهنگ کل کشور باز می گردد.

این کارگردان و تهیه کننده سینما افزود: ضعف ها و کاستی های شدیدی در زمینه ساخت فیلم مقاومت در کشور وجود دارد؛ این جشنواره تمام تلاش خود را به کار بسته است اما باید دید تولیدات در این بخش چه هستند؛ متولیان بسیار ضعیفی در کشور در زمینه تولید آثار مقاومت وجود دارد.

لطیفی اذعان داشت: تا کنون دلسوزی که برای خلق این آثار باید وجود داشته باشد نبوده است وگرنه پول و هزینه برای ساخت این آثار همیشه وجود داشته است؛ کمتر برای خلق این آثار فکر درستی صورت گرفته و یا خلق آنها راهبری شده اشت.

وی در پایان افزود: انگیزه های تولید کنندگان آثار مقاومت روز به روز کمتر می شود برای اینکه مدیران مشوق خوبی برای آنها نبودند و آنگونه که باید حمایت ها و توجه خود را به افرادی که دغدغه تولید آثار مقاومت دارند متوجه نکردند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟