دیدبان
پژمانفر:

آمریکا به دنبال ایجاد شکاف اجتماعی در ایران است

آمریکا به دنبال ایجاد شکاف اجتماعی در ایران است

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در خصوص نظرات رهبری در موضوع مذاکرات در گفت و گو با دیدبان گفت: اصل مذاکره با کسی مفهوم دارد که امید به رفتار منطقی از وی داشته باشیم نه آمریکایی ها که موجوداتی بی اعتماد بوده و هیچگونه تعهدی در رفتار، گفتار و عملکردشان وجود ندارد.
وی آمریکا را یک جریان استکباری غیر متعهد خواند و ادامه داد: این کشور به عدم تعهد نسبت به تمامی تعهدات در دنیا شناخته شده است و مقام معظم رهبری مذاکرات با چنین آدم هایی را قبول نداشته و می فرمایند در همه موضوعات چه هسته ای و چه غیر هسته ای من امیدی به نتایج آن ندارم.
پژمانفر عنوان کرد: برای اینکه به دنیا نشان دهیم که از مذاکرات نترسیده و از میدان کنار نمی رویم، رهبر انقلاب اجازه دادند مذاکرات انجام شود ولی قرار نیست تمامی فعالیت های اقتصادی و اجتماعی تعطیل شود.
مشت نمونه خروار است
وی با بیان اینکه مشت نمونه خروار است، گفت: جریان غیر متعهدی برای مذاکره با ما وارد عرصه شده است ولی ما اجازه نداریم در مقابل کشوری که اینقدر غیر متعهد است تمام ارزش ها و اصول انقلابی و گفتمان صریح انقلاب را زیر سوال ببریم.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه نفوذ دشمن در پس مذاکرات هسته ای گفت: آنچه آمریکا به دنبال آن است ایجاد یک شکاف عمیق اجتماعی در کشور است چراکه مطمئن است از جنبه های دیگر نمی تواند جلوی ایران بایستند همانطور که گزینه مقابله نظامی را بارها مطرح کرده اند ولی حتی بچه های کوچک ما هم می دانند این لافی بیش نیست.
وی افزود: آمریکا برای رسیدن به اهداف خود و ایجاد یک شکاف اجتماعی در جامعه اسلامی ایران با یک قیافه به ظاهر منطقی و موجه و با این رویکرد که می خواهد مسائل را در عرصه ای دوستانه در دنیا حل کند، وارد عرصه شده است اما انگیزه اصلیش همان ایجاد شکاف اجتماعی است.
اثبات گرگ صفتی آمریکا در همه عرصه ها
پژمانفر ابراز کرد: امروز آمریکا به دنبال مذاکره است در حالیکه گرگ صفتی خود را در همه عرصه ها به اثبات رسانده است پس عقل و منطق حکم می کند که در بیش از یک مورد یعنی همان مذاکرات هسته ای پای میز مذاکرات ننشینیم تا آسیب نبینیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط بعد از مذاکرات گفت: در شرایط بعد از مذاکرات ما باید مسیر خود را طی کنیم و آنچه دولت در این دو سال به آن توجه نکرده است یعنی اقتصاد مقاومتی را بیشتر بپردازیم  و با اقتدار مسیر قبلی خود را ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه نمی توانیم به مذاکرات اطمینان کنیم، گفت: ما باید به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود داخلی توجه و اعتماد کنیم و برای شکوفایی اقتصادی با توجه به اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم و نیازی نیست در باقی موارد پای میز مذاکره با شیطان بزرگ بنشینیم.
وقت کشی آمریکا در مذاکرات
پژمانفر با بیان اینکه آمریکا به دنبال وقت کشی در مذاکرات است، ابراز کرد: شیطان بزرگ می خواهد بگوید که ما جلوی انقلاب اسلامی را گرفتیم و گفتمان انقلاب امروز در راستانی پذیرش کد خدائی ما قابل تعمیم است.
وی در پاسخ به اینکه واکنش مردم در خصوص مذاکرات غیر از هسته ای چه خواهد بود، گفت: اصولا اصل مذاکرات با چنین کشورهای خیانتکاری که هیچگونه تعهدی نسبت به اعمال خود ندارند مناسب نیست چرا که آنها کلیت انقلاب را هدف قرار داده اند.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ما اجازه نمی دهند که داشته ها ،عزت و استقلال انقلابی آنها یک مشت افراد با مطامع خاص خود زیر پا بگذارند.
وی بیان کرد: مردم اجازه نخواهند داد افرادی برای رسیدن به مطامع خود پای میز مذاکرات نشسته و با گرفتن چند ژست تجدد مئابانه به مطامع آمریکایی تر خود برسند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مهمترین ظرفیت امروز انقلاب اسلامی را یک جریان کاملا برنامه ریز دانست و افزود: این جریان به دنبال این هدف است که مردم را دلسرد کرده تا مردم در صحته نباشند.
وی ابراز کرد: تمامی تنوعات اقشار مختلف مردم حق دارند حرف خود را بیان کنند، کارگر و کشاورز، طلاب و دانشجو و دیگر اقشار مردم باید فرصت کافی برای ابراز نظرات در فضای بسته رسانه ای امروز داشته باشند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن