دیدبان
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

آمریکا همواره بدنبال راهی برای تسلط بیشتر بر کشور است

آمریکا  همواره بدنبال راهی برای  تسلط بیشتر بر کشور است

رحمت الله نوروزی  در گفت و گو با خبرنگار دیدبان، در پاسخ به این سئوال که چرا مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را در سایر موارد ممنوع اعلام کردند اظهار داشت: تعبیری از امام داریم تحت عنوان اینکه آمریکا تروریست بالذات است، از همین رو آمریکای جنایتکار با هر کشوری که رابطه برقرار کرد جز بدبختی و فلاکت برای مردم آن کشور چیز دیگری به ارمغان نیاورد.

رحمت الله نوروزی عراق را در این زمینه به عنوان یک نمونه برشمرد و گفت: هشت سال صدام  برای خوش خدمتی به آمریکا به ایران اسلامی حمله کرد و دست آخر غیر از فلاکت و بدبختی چیزی نصیب مردمش نکرد و خودش نیز پس از آنکه تاریخ مصرفش تمام شد با آن سرنوشت رقت بار به هلاکت رسید، از این نمونه ها در جهان زیاد است.

نماینده سابق مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز براساس شناخت دقیق و زیر بنائی که از آمریکا و خلق و خوی استکباریش دارند بر همان مسیر امام راحل حرکت کرده اند و اجازه نداده اند تا برنامه و نقشه های  آمریکا برای نفوذ به داخل کشور به نتیجه برسد.

وی در باره چرائی مذاکره با آمریکا در این شرایط گفت: در موضوع هسته ائی مقام معظم رهبری تنها در این مذاکرات بدنیال آن بودند تا  به دنیا بفهماند که زیاده خواهان دنیا چه کسانی انند و ایران اسلامی بدنبال تعامل و گفت و گو با جهان با حفظ خطوط قرمزش است.

نوروزی ادامه داد: در عین حال برخی  در داخل هستند که  گمان می بردند ما پای میز مذاکره می توانیم به رشد و توسعه برسیم که لازم است آنها متوجه شوند که این تفکر اشتباه است.

عضو سابق کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: متاسفانه امروز در کشور شاهد این هستیم که برخی همچنان تفکر امثال سید حسن تقی زاده را دنبال می کنند و در پی اینند که ایران اسلامی را از هویتش دور کنند و به مرز یک خودباختگی در همه زمینه ها بویژه عرصه فرهنگی برسانند. می گویند ما باید خود را در دامان آمریکا بیندازیم تا رشد کنیم ، این تفکر، تفکر غلطی است.

نوروزی اظهار داشت: انقلاب اسلامی این روزها به مرحله ائی از خودکفائی در سایه خودباوری بدون وابستگی به شرق و غرب رسیده که لرزه بر اندام دشمنانش انداخته است. شما ببنید ایرانی که در دوران ستمشاهی محمدرضا پهلوی توان ساخت سیم خاردار نداشت امروز پایگاههای موشکی بالستیک خود را در اعماق زمین به نمایش می گذارد، امری که فقط در سایه ایمان به خدا و خودباوری و ولایت رخ داده است.

وی عنوان کرد: لازم است نگذاریم این تفکر غلط که امروز برخی در سایه مذاکرات بر آن می دمند جای رشد داشته باشد باید همچنان روحیه ایستادگی و خودباوری در ما زنده بماند و با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری این راه توسعه را ادامه دهیم.

نماینده سابق مردم علی آباد کتول به سابقه تاریخی آمریکا برای نفوذ به داخل کشور اشاره کرد و گفت: آمریکا  همواره بدنبال راهی برای  تسلط بیشتر بر کشور بوده، روزی با کودتای 28 مرداد، روزی با انقلاب سفید، روزی با تحمیل هشت جنگ به ایران اسلامی و بعد از آن هم با شبیخون و تهاجم فرهنگی.

نورزی گفت: آمریکائی ها دنبال آنند تا از طریق فرهنگی ، اندلس دیگری را تکرار کنند اما با درایت مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت موفق نشده اند. شما امیدواری رهبری را به آینده کشور در دیدار با نخبگان ببینید. ایشان کشور را مستقل می خواهند کما اینکه مردم نیز همین را می خواهند، مردم می خواهند کشوری داشته باشند که روی پای خودش بایستد ، جوانان خودشان آن را اداره کنند اما متاسفانه برخی صداها شنیده می شود و برخی حرکات دیده که می خواهند با توجه به مذاکرات هسته ائی جای پائی برای آمریکا در این کشور باز کنند. تفکرشان هم این است که بدون رابطه با آمریکا نمی توان به رشد و ترقی رسید. باید با بزرگ دنیا ساخت تا توانست پیشرفت کرد و به آبادانی رسید اما مردم ثابت کرده اند که با این تفکر مشکل دارند و باورش هم ندارند آنها تنها استقلال اقتصادی و فرهنگی را باور دارند. 

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن