دیدبان
هانی زاده تشریح کرد؛/

آغاز پروسه ده ساله نفوذ آمریکا در ایران

آغاز پروسه ده ساله نفوذ آمریکا در ایران

حسن هانی زاده در گفت وگو با خبرنگار سیاسی دیدبان، با اشاره به علت ممنوعیت مذاکره با آمریکا در موارد غیر از مباحث هسته ای از جانب رهبر معظم انقلاب گفت: آمریکایی ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورتی آشکار با ملت ایران دشمنی ورزیدند، لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچگاه نسبت به رویکردها و عملکردهای این کشورر در برابر ملت ایران نسبت خوش بین نبودند.

وی با بیان اینکه مسئله مذاکره در موضوع هسته ای برای جمهوری اسلامی تجربه ای بود تا در پرتو آن نیت های آمریکا را مورد ارزیابی قرار دهد که بدعهدی و حسن نیت نداشتن آنها نسبت به جمهوری اسلامی ایران بر همگان ثابت شد، افزود: بعد از مذاکرات شاهد بودیم که هر روز آمریکایی ها بهانه های جدیدی همچون مسئله رفع تحریم ها و حقوق بشر را مطرح و از آنها به عنوان اهرم فشاری علیه ملت ایران استفاده می کردند بنابراین می توان گفت که مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملا دقیق و هوشمندانه است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ملت ایران نسبت به آمریکا بی اعتماد است که قرار گرفتن این کشور در کنار رژیم صهیونیستی و حمایت از آن نیز این بی اعتمادی را کامل تر کرده است، ادامه داد: آمریکایی ها در هر موضوع و مذاکره ای چه با ایران و چه با سایر کشورها مسئله امنیت پایدار رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار می دهند، بنابراین تلاش می کنند از طریق مذاکره با ایران؛ این کشور را مجبور به تسلیم در مقابل خواسته های خود کنند که این امر برای ملت و رهبری جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مذاکرات و توافق ایران و 1+5 آزمون بزرگی برای غرب و آمریکا است تصریح کرد: در حال حاضر توپ در زمین آمریکا و غرب است؛ ایران به همه تعهدات خودش عمل کرده و حتی برجام را در مجلس و شورای نگهبان به تصویب رسانده است، در حال حاضر همه نگاه ها متوجه واکنش های آمریکا و سایر کشورهای غربی است که آیا به تعهدات خود عمل می کنند یا خیر.

هانی زاده با بیان اینکه در صورت عمل نکردن آمریکا به تعهدات خود، جمهوری اسلامی ایران باید مسئله توافق هسته ای را مورد تجدیدنظر قرار دهد، تصریح کرد: اگر تحریم ها به یکباره رفع و قطع نشده و اموال ایران آزاد نشود این کشور باید در مقابل زیاده خواهی آمریکا ایستادگی کرده و حتی مسئله توافق را کان لم یکن تلقی کند.

وی با بیان اینکه استقلال و قطب نمای حرکت ایران در دست مقام معظم رهبری است، توضیح داد: مذاکره با آمریکا و سایر کشورهای غربی به معنای تسلیم شدن جمهوری اسلامی ایران نیست، در حال حاضر افکار عمومی شاهد است که ایران به تعهدات خود عمل کرده و امریکایی ها تحت فشار لابی صهیونیستی سعی در باج گیری از ایران هستند که این امر نیز قابل قبول نیست.

هانی زاده با بیان اینکه قطعا رهبر انقلاب اسلامی هدایت جامعه را به عهده دارد و اگر لازم باشد واکنش سختی از سوی جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا صورت خواهد گرفت، افزود:  بنابراین به نظر می رسد که هم اکنون در حال عبور از مرحله گذار هستیم که زمان عمل به تعهدات توسط آمریکایی ها است که در صورت عمل اقدام مناسب، توسط افکار عمومی محکوم خواهند شد.

وی با اشاره به پروژه نفوذ در ایران، با بیان اینکه آمریکایی ها یک پروسه فرهنگی برای خودشان تعریف کرده اند، توضیح داد: این کشور قصد دارد طی یک فرآیند ده ساله از طریق نفوذ در داخل ایران و به بهانه مذاکره و تعامل با این کشور برنامه های خود را جهت استحاله انقلاب و تغییر وضعیت سیاسی و فرهنگی پیاده کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکا تلاش دارد جمهوری اسلامی ایران را ازهویت انقلابی و فرهنگی خود تهی کرده و شرایطی را فراهم کند که ایران یک کشور بی تاثیر، مصرف کننده و بدون نفوذ باقی مانده و تعامل آنها با ایران به تعاملی  تهدید آمیز تبدیل شود.

وی با بیان اینکه این پروسه ده ساله نفوذ آمریکایی ها در ایران در روند اجرایی شدن برجام تعریف شده است، تصریح کرد: به نظر می رسد که آمریکایی ها سعی می کنند در این فرآیند زمانی به نوعی تغییراتی در بدنه انقلاب اسلامی و دولت ایجاد کرده و نفوذ خود را در سطح جامعه افزایش می دهند و به بهانه تعامل با ایران به نوعی این کشور را وادار به عقب نشینی از اصول و ارزش هایش کنند.

هانی زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی از نیت های غرب و آمریکا آگاه است، ادامه داد: همه باید تابع فرمایشات رهبر انقلاب باشند که ایشان به خوبی در زمان و مکان مناسب پاسخ زیاده خواهی های آمریکا را خواهند داد.

وی در پایان با بیان اینکه مساله هسته ای نباید به بهانه ای برای دو قطبی شدن جامعه باشد، تاکید کرد: جامعه باید به صورت یک دست پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کرده  و به تشخیصات رهبر انقلاب عمل کند. بنابراین هیچ کس حق ندارد موضع گیری غیراصولی داشته باشد و در واقع مرعوب تهدیدات آمریکا شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن