دیدبان
مهدیار اسماعیلی؛

یک بام و دوهوای دولت در رونق مسکن

یک بام و دوهوای دولت در رونق مسکن
به گزارش دیدبان، یک بام و دوهوای دولت محترم پیرامون رونق مسکن را میتوان به راحتی با مقایسه فروش اوراق مسکن و افزایش حدود ۵۰ درصدی قیمت کنتورهای برق خانگی دریافت.
زمانی که دولت محترم بدون توجه به فریاد استدلالی کارشناسان اقتصادی در مخالفت با فروش اوراق مسکن، ۳ هزار میلیارد ریال از این اوراق را در بورس به فروش رساند، مدعی این بود که بناست با اینکار بازار وام مسکن را رونق بیشتری دهد تا مسکن از رکود خارج شود.
 
این درحالیست که افزایش ۵۰ درصدی و بی سر و صدای قیمت کنتور برق ، این سوال را در ذهن من ایجاد نموده که اگر ما مدعی تلاش برای خروج مسکن از رکود هستیم، با کدام استدلال برای یک ساختمان مثلا ۲۰ واحدی، ۴۵ میلیون تومان افزایش هزینه ساخت درست میکنیم؟! مگر نه این است که این افزایش در نهایت بر دوش خریدار خواهد بود؟! 
 
واقعیت این است که این تصمیمات اصلا ربطی به بازار مسکن ندارد! دولت تدبیر و امید خوش ندارد اعتراف کند که علیرغم حجم فروش متعارف نفت، به دلیل کم دقتی مذاکره کنندگان محترم در برجام، ما نه تنها دسترسی به پولهای قبلیمان پیدا نکردیم، بلکه از دریافت پول فروش نفتهای جدیدمان هم محرومیم. 
 
شسته رفته ی ماجرا این است؛ دولت توان جبران هزینه های خود را ندارد و هر صبح با یک ایده جدید درصدد پوشش این هزینه ها برمی آید. حالا شما نگران فیشهای نجومی نباشید، این پرداختها حتما بخاطر بهره وری کاری بسیار بالای دریافت کنندگانش است! بحثش فرق میکند!
 
محمدرضا مهدیار اسماعیلی

مرتبط‌ها

ضربه تصمیمات غیرکارشناسی به بازار مسکن

درباره مناقشه گازی با ترکیه

دولت بهانه‌ای ندارد/ راهکارهای فعال سازی بخش صنعت

راهکار حل و فصل بحران کاسپین چیست؟

درآمدها در اقتصاد خانواده

بایدهای خروج صنعت خودرو از رکود