دیدبان
آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با دیدبان؛

مذاکره با آمریکایی که خود را کدخدای جهان می‌داند؛ ممنوع

مذاکره با آمریکایی که خود را کدخدای جهان می‌داند؛ ممنوع

 به گزارش دیدبان،آیت‌الله سید احمد خاتمی در خصوص اینکه چرا رهبر معظم انقلاب مذاکره با آمریکا را فقط در حوزه هسته ای مشروع می دانند و سایر موارد مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کرده اند، اظهار کرد: بنده معتقد هستم خط مقام معظم رهبری در عرصه مذاکره با امریکا همان خط امام راحل عظیم‌الشأن است لذا به همان دلیلی که امام خمینی (ره) مذاکره با امریکا را نهی کردند به همان دلیل نیز مقام معظم رهبری مذاکره با امریکا را ممنوع اعلام فرموده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دلیل اعلام ممنوعیت مذاکره با امریکا توسط امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری ماهیت شیطانی آمریکاست؛ افزود: فراموش نکنید در عرصه هسته‌ای نیز، تیم مذاکره کننده ایران، با آمریکا به مذاکره ننشست بلکه با تیم مذاکره کننده 5 + 1 مذاکره نمود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر چند در عرصه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، آمریکا درصدد بود تا با قلدری  مذاکرات را به نفع خود مصادره کند اما تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران هرگز مذاکره ای در خصوص مسائل دیگر با آمریکا نداشت لذا بر همین اساس مذاکره تنها در عرصه مسائل هسته‌ای بوده است.
وی همچنین  به اینکه چرا  جمهوری اسلامی ایران نباید با امریکا به مذاکره بنشیند تأکید کرد و گفت: باید در هر مذاکره‌ای موضوع مشخص باشد و از آنجا که موضوع مذاکره وقتی معین می‌گردد که یکی از طرفین مذاکره خود را حاکم نداند لذا بر این اساس است که می‌توان پای میز مذاکره نشست.
آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: در شرایط کنونی که امریکا جهان را روستایی در نظر گرفته و  خود را کدخدای آن می‌داند، موضوع مذاکره تحقق ندارد چرا که هدف آمریکا از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران تنها این است که ایران مطیع سخنان آن باشد لذا این نوع مذاکره، فقط نامش مذاکره است و جمهوری اسلامی ایران هرگز پای این به ظاهر مذاکره نمی‌نشیند.
 وی همچنین با تأکید بر اینکه تا هنگامی که روحیه استکباری ذکر شده  بر دولتمردان و دولت‌زنان امریکا حاکم است مذاکره با آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران معنا نخواهد داشت، افزود: اعتماد کردن و خوش‌بین بودن به استکبار که بتواند ماهیت استکباری خویش را تغییر دهد نتیجه ناپختگی سیاسی هر دولتی است لذا هرگز نمی‌توانیم به آمریکا که بزرگترین استکبار جهانی است اعتماد کنیم.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر مواضع اصولی خود که یکی از آنها استکبار ستیزی است پایبند بوده و  از دغدغه‌های ملت آن نیز حفظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی است؛ گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران همانند آمریکا در صدد هستند تا از هر راهی که می‌توانند با جمهوری اسلامی ایران رابطه برقرار کنند تا به تدریج هدف شوم خود که همانا نفوذ به ایران و در نهایت دست کشیدن نظام جمهوری اسلامی ایران از آرمان‌های خویش است را به نظاره بنشینند لذا با توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری به این مسئله، ملت و دولت ایران نباید هیچگاه این اجازه را به دشمنان بدهند و باید مراقب نفوذ آنان باشند.
وی تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران باید آگاه باشند، مواضع ملت ایران همان مواضع مقام معظم رهبری است و همواره با رهنمودهای ولی فقیه خویش در مقابل دشمنان ایستاده و اجازه هیچ کاری را به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌دهند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن