دیدبان

مسکو: حمله به ایران ایده خطرناکی است

مسکو: حمله به ایران ایده خطرناکی است

"دیدبان":کمسکو – روز چهارشنبه روسیه به اسرائیل و غرب در خصوص هرگونه تهاجم نظامی به تاسیسات ایران هشدار داد اما در عین حال به تهران پیشنهاد کرد به همکاری با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی سرعت بخشد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه سوریه در کنفرانس خبری سالانه خود، با اتخاذ کلمات محتاطانه در خصوص منزوی کردن ایران یا حمله به آن ، فشار ملایمی هم به تهران برای موافقت با بازرسی های آژانس وارد کرد.

لاوروف می گوید: "تلاش برای آماده سازی و اجرای حمله به تاسیسات اتمی ایران و زیر ساخت های ، در مجموع ایده ای بسیار بسیار خطرناک است. امیدواریم این ایده ها به مرحله عمل نرسند."

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بارها از احتمال اقدام نظامی برای متوقف کردن پیشرفت ایران در ساخت بمب اتمی سخن گفته است. وی روز چهارشنبه در سخنرانی پیروزی اش در انتخابات اسرائیل، گفت جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی مهمترین چالش دولت جدید وی خواهد بود.

لاوروف با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای رسیدن به توافق در خصوص دسترسی بازرسان به سایت ها، مقامات اتمی و اسناد گفته است: "ایرانی ها گفته اند که باید در خصوص این اسناد به توافق کامل برسند. ما گمان می کنیم همکاران ایرانی مان باید این کار را سریعتر انجام دهند."

وی با سخن گفتن از مذاکرات جداگانه میان ایران و شش قدرت جهانی برای یافتن اطمینان از اینکه تهران برنامه ساخت سلاح اتمی را دنبال نمی کند، گفته است که اطمینان دارد دور جدید مذاکرات برگزار خواهد شد اما خاطرنشان کرده دو طرف در خصوص محل برگزاری آن هنوز به توافق نرسیده اند.

ایران تلاش برای توسعه زرادخانه های هسته ای را رد می کند و می گوید برنامه اتمی اش صرفا برای اهداف مسالمت آمیز است.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده تهران، قاهره را برای دور جدید مذاکرات با گروه 1+5 پیشنهاد کرده است.

منبع : جورزالم پست

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران