دیدبان

مجری ماهواره‌ای جان کارگر شهرداری را گرفت

مجری ماهواره‌ای جان کارگر شهرداری را گرفت
به گزارش دیدبان و به نقل از فارس، پدر «ذبیح الله» حالا غمگین‌ترین پدر دنیاست. او که چند روز پیش پسرانش را تنها گذاشته بود تا برای مرخصی، به افغانستان برود و سری به اقوام بزند، حالا باید در بازگشت به تهران، پیکر بی‌جان پسر جوانش را تحویل بگیرد. کارگری که نیمه‌شب با همکارانش در شهرداری منطقه 6 تهران، مشغول آبیاری فضای سبز بود. اما انگار، تقدیر برایش جور دیگری رقم زده بود و بهار زندگی‌اش، چند روز مانده به پاییز خزان شد.
 
حادثه مرگبار دوشنبه شب گذشته در بزرگراه «حکیم» وقتی جدی‌تر شد که پای 2 هنرمند نیز به این پرونده باز شد. حادثه‌ای که طی آن، خودروی پژو 206 با 2 سرنشین سرشناس آن حوالی ساعت سه بامداد 22 شهریورماه از کنترل راننده‌اش خارج شد و پس از خروج از مسیر با 2 کارگر فضای سبز شهرداری تهران برخورد کرد و سبب مرگ یکی از آنان شد.
 
شهردار ناحیه 6 منطقه 6 تهران در گفت‌وگو با «صبح نو» می‌گوید: «این حادثه در مسیر شرق به غرب بزرگراه حکیم و در محدوده پل آزادگان اتفاق افتاد و سبب مرگ یکی از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه و مصدومیت شدید کارگر دیگرمان شد.»
 
آقای «مجید رسولی» که می‌گوید در محل حادثه نیز حضور داشته است، ماجرای این تصادف مرگبار را این‌طور توضیح می‌دهد: «حوالی ساعت 3 صبح دوشنبه 22 شهریور ماه کارگران فضای سبز شهرداری منطقه، طبق روال مشغول آبیاری فضای سبز با تانکر دارای چراغ گردان بودند. همه نکات ایمنی از جمله علائم هشدار دهنده، چراغ راهنما و چراغ گردان هم در محل بوده و کارگران ما هم مثل همیشه لباس شب نما پوشیده بودند. طبق معمول، یکی از نیروها هم چندین متر قبل از محل استقرار تانکر، چراغ راهنما در دست و لباس شب‌نما به تن به رانندگان عبوری علامت و هشدار می‌داد که با احتیاط از این مسیر بگذرند. بقیه کارگران هم در حال آبیاری بودند؛ اما سرنشینان خودرو پژو 206 که گویا از مراسم یا مهمانی برمی‌گشتند، به‌دلیل سرعت زیاد خودرو، کنترل آن را از دست دادند و خودروی آنان پس از خروج از مسیر، ابتدا با 2 کارگر شهرداری و سپس با گاردریل برخورد کرد و متوقف شد.»
 
او می‌گوید: «شدت برخورد این خودرو با گاردریل، به حدی بود که پس از برخورد با این 2 کارگر شهرداری، حتی پلاک خودرو نیز در گاردریل گیر کرد.»
 
رسولی درباره وضعیت کارگران حادثه دیده نیز اینچنین می‌‌گوید: «پس از مجروح شدن این 2 کارگر، بقیه کارگران به سرعت خودشان را به آنان می‌رسانند تا ببیند اوضاع‌شان چطور است و نجاتشان بدهند. بلافاصله هم اورژانس و ماموران نیروی انتظامی در محل حاضر می‌شوند تا عملیات نجات مصدومان و بررسی صحنه تصادف را انجام بدهند. مصدومان با آمبولانس به بیمارستان فیروزگر اعزام می‌شوند؛ اما متاسفانه یکی از کارگران حادثه دیده به نام ذبیح الله که پس از برخورد با خودروی 206، بیهوش شده بود، با وجود تلاش 2 ساعته پزشکان برای احیا، جان خود را از دست می‌دهد. کارگر دیگر نیز به دلیل شکستگی مهره‌های کمر و آسیب دیدن ریه، به شدت مصدوم شده و تحت درمان است.»
 
اما نکته قابل تامل این ماجرا، حالت غیر عادی راننده خودروی پژو 206 در لحظه وقوع حادثه بوده است. آن‌طور که رسولی می‌گوید، تست الکل خانم «غ-ح» راننده خودرو توسط پلیس و در صحنه تصادف، مثبت اعلام شد و پلیس، او را بازداشت کرد. این در حالی بود که با استعلام پلاک، مشخص شد که خودرو، متعلق به سرنشین دیگر یعنی آقای «م-ح» بوده است.
 
مجرمی که بازیگر نیست
 
برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، سرنشینان سرشناس خودروی مرگ در اتوبان حکیم را زوجی بازیگر خوانده‌اند. موضوعی که البته واقعیت ندارد. چرا که خانم «غ- ح» نه فقط بازیگر نیست، بلکه با صاحب خودرو یعنی آقای «م-ح» نیز نسبتی ندارد. راننده جوان خودرو، مدت‌ها پیش مجری یک برنامه در شبکه‌ای ماهواره‌ای بوده است و نکته قابل توجه این‌که بسیاری از رسانه‌ها، او را همسر مجری برنامه موسیقیایی مشهور «شبکه نسیم» می‌دانند. در حالی که این مجری تلویزیون، در این‌باره گفته‌ است: «برای من و آن خانم، داستان درست کرده‌اند» و تلویحا ماجرای ازدواج با او را رد کرده بود. اما آقای «م- ح» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است که تا همین چند روز پیش نیز تئاتری روی صحنه داشت و صاحب خودروی 206 است.
 
کمپین گذاشته‌اند برای تامین دیه
 
اما شهردار ناحیه 6 شهرداری تهران که پیگیر این پرونده است، درباره آخرین خبرها از جریان پرونده نیز به «صبح نو» می‌گوید: «خانم راننده خودرو که مرتکب این حادثه تلخ شده بود، اکنون با سپردن وثیقه آزاد است، اما پیگیری‌های ما برای به سرانجام رساندن این پرونده و صدور رای دادگاه ادامه دارد.»
 
او با انتقاد از برخی محافل و کانال‌های فضای مجازی گفت: «به دلیل این که این خانم، در حالت غیرعادی مرتکب این قتل شده است، باید دیه مقتول را خودش بپردازد و بیمه شخص ثالث، پرداخت دیه را به دلیل قوانینی که در این باره وجود دارد، قبول نمی‌کند؛ اما نکته قابل تامل و دردآور آنجاست که بعضی محافل هنری با مظلوم‌نمایی و مخدوش کردن واقعیت، قصد دارند با عنوان کمک به هنرمندان، به این خانم برای تامین دیه کمک کنند که همین، سبب شکستن دل همکاران این کارگر مظلوم و پرسنل شهرداری شده است. چرا که آنان قصد دارند این فاجعه را طوری القا کنند که این خانم، در حادثه نقشی نداشته است و حالا وقت آن است که به او کمک کنند تا از این دردسر ناخواسته نجات پیدا کند. در حالی که هیچ‌کس برای خانواده مظلوم این کارگر جوان، برادران و پدرش که سال ها در شهرداری مشغول فعالیت بوده‌اند و هستند، دل نمی‌سوزاند.» حالا باید منتظر ماند و دید ماجرای حادثه مرگبار بزرگراه حکیم به کجا خواهد انجامید. حادثه‌ای که چندین خانواده را داغدار کرد و سبب مصدومیت شدید کارگر شهرداری شد. آن هم در حالی که تست الکل خانم سرشناس راننده خودرو، مثبت اعلام شده است.

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس