دیدبان
دکتر رضا سراج؛

پاسخ به چالش‌های یک استمزاج

پاسخ به چالش‌های یک استمزاج
به گزارش دیدبان، رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت: عدم انعکاس درست نتیجه استمزاج از رهبر انقلاب توسط آقای احمدی‌ نژاد و رفتار مغایر ایشان، لزوم اطلاع رسانی صحیح، برای پیشگیری از آدرس سازی انتخاباتی در جامعه، انتخاباتی نشدن فضای کشور و...را تبدیل به یک ضرورت نمود. 
 
چالش تناقض در مواضع رهبری :
برخی افراد با ساخت یک مغالطه، نسبت نهی رهبری با نقل جمله منتسب به معظم له « نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تکلیفی نمی‌کنم » را به چالش تناقض در مواضع رهبری تعبیر می‌نمایند. در مقام پاسخ باید گفت؛ اولا) رهبری ابتدای به ساکن برای کسی تعییٓن نمی‌کنند که در انتخابات شرکت کنند. ثانیا) افراد برای حضور در انتخابات از رهبر انقلاب استمزاج می‌نمایند. ثالثا) رهبری در پاسخ استمزاج افراد، نظر خود را بیان می‌نمایند. رابعا) رهبری در مقام تعیین سیاست‌های کلان و مصالح عالیه نظام و انقلاب، می‌توانند تدبیر نهی داشته باشند (همانند نهی آقای قالیباف در سال 88) خامسا) به تجربه ثابت شده رفتار بر خلاف استمزاج از رهبری توسط افراد، برای شخص و نظام، خسارت آفرین است (ثبت نام هاشمی در انتخابات 84 و 92 )
 
نتیجه :
با دقت در این چالش مغالطه آمیز متوجه می‌شویم؛ نه تنها تناقضی در مواضع رهبری مشاهده نمی‌شود، بلکه منظور از نهی و اطلاع رسانی درباره آن، ناظر بر بازدارندگی از ایجاد القائات غلط به جامعه و پیشگیری از وارد آمدن خسارت به افراد، نظام و انقلاب است. بنابراین، اشکال به مواضع رهبری برنمی‌گردد؛ بلکه اشکال دقیقا متوجه شخص احمدی نژاد است که با رفتار مغایر با استمزاج از رهبر انقلاب، حلقه اصلی و حامیان خود را دچار چالش نموده است.
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن