دیدبان
استراتفور مدعی شد:

ادعای استقرار موشک «S-300» در شرق تهران

ادعای استقرار موشک «S-300» در شرق تهران

به گزارش دیدبان، به نقل از فارس، در ادامه خبرها و گمانه‌زنی‌های غربی‌ها درباره تحویل سامانه اس 300 روسیه به ایران، یک رسانه آمریکایی ادعا کرده که یک پایگاه دفاعی موشکی در حومه تهران در حال ساخت است.

پایگاه خبری- تحلیلی استراتفور نوشته است که «ایران، دفاع هوایی خود را تقویت می‌کند».

این پایگاه آمریکایی آورده است: «ایران اولین سیستم‌های دفاع هوایی اس 300 ساخت روسیه را در ماه می تحویل گرفت و آماده عملیاتی کردن آنها برای استفاده است».

استراتفور مدعی شده که «تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ساخت و ساز گسترده ای در یک پایگاه دفاعی هوایی واقع در نزدیکی تهران در حال انجام است.  طراحی این ساخت و ساز جدید در پایگاه مذکور با طراحی‌های قبلی موجود در پایگاه‌های دفاعی این کشور متفاوت است و همچنین مکان پایگاه نشان می‌دهد که شاید این یک ایستگاه و مرکز دائمی اس 300 نباشد بلکه یک تاسیسات آموزشی باشد».

این رسانه آمریکایی همچنین ادعا کرد: « این پایگاه که در نزدیکی بخش شرقی تهران در حومه افسریه است، توسط تاسیسات و اماکن نظامی احاطه شده است. از جمله آنها، پادگان شصت و پنجم بریگاد نیروهای ویژه هوابرد و مقر مرکزی واحد سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است».

در ادامه آمده است: «اس 300 حریم هوایی تا 200 کیلومتر را حفاظت می‌کند. به دلایل بسیار، قرار دادن آن در نزدیکی تهران که امکان حفاظت از پایتخت کشور و همچنین تاسیسات مهم هسته‌ای را فراهم می‌کند، منطقی است».

 استراتفور در ادامه مدعی شده که تا پیش از این در این پایگاه مذکور، سامانه دفاعی اس 200 مستقر بوده و از ان هم سپاه پاسداران و هم ارتش ایران به عنوان تاسیسات آموزشی از آن استفاده می‌کردند و پس از استقرار اس 300 همین روند ادامه خواهد یافت.

در پایان این مطلب هم می‌خوانیم: «ایران اصلا زمان را تلف نمی‌کند. یک ماه قبل ساخت و ساز(برای استقرار سامانه اس 300) حتی شروع نشده بود و هم زمان با تحویل داده شدن اس 300 به ایران در طول سال، ساخت و ساز در دیگر تاسیسات نظامی در سراسر کشور به منظور استقرار دائمی سامانه دفاعی هوایی آغاز خواهد شد».

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن