دیدبان

تدابیر شدید امنیتی اطراف پایگاه اینجرلیک ترکیه

تدابیر شدید امنیتی اطراف پایگاه اینجرلیک ترکیه

به گزارش دیدبان، منابع آگاه از تشدید تدابیر امنیتی و بسته شدن تمامی مبادی ورودی و خروجی پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه در بامداد یکشنبه خبر دادند.
 
بر اساس مشاهدات ناظران عینی، حدود 7000 پلیس در اطراف این پایگاه مستقر شده اند.
 
این تدابیر در حالی اتخاذ شده که فرمانده ترکیه ای این پایگاه به همراه هفت نفر دیگر از افسران تُرک در ارتباط با کودتای نافرجام جمعه شب دستگیر شده اند.
 
پایگاه خبری ان.تی.وی نیز با کد فوری خبر داد که در این عملیات 9 نفر از دادستان های آدانا به همراه تیمی از نیروهای پلیس در حال جست وجوی مدارک شرکت نظامیان این کشور در کودتای نافرجام هستند.
 
این پایگاه موسوم به دهمین پایگاه تانکر، پایگاه مشترک ترکیه و آمریکاست که بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه خاورمیانه نیز محسوب می شود و هم اکنون به عنوان مقر فرماندهی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش استفاده می شود.
 
رسانه های ترکیه امروز گزارش دادند؛ ژنرال بکر ارجان وان فرمانده ترکیه ای این پایگاه پیش از دستگیری و به دنبال نافرجامی کودتا در ترکیه، از آمریکا تقاضای پناهندگی کرده بود که این تقاضا رد شده است.
 
گزارش نیویورک تایمز نیز در خصوص تقاضای پناهندگی فرمانده ترکیه ای پایگاه اینجرلیک از آمریکا بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه یافته است.
 
اقدام گروهی از نظامیان در درون ارتش ترکیه به عنوان دومین ارتش بزرگ ناتو پس از آمریکا در جمعه شب گذشته برای خلع دولت قانونی در این کشور و اعلام حکومت نظامی، نافرجام ماند و با واکنش دولت، ارتش و نیروهای امنیتی به همراه حضور پرشور مردم این کشور علیه کودتاگران، مواجه شد.
 
تاکنون نزدیک به 10 هزار نفر از نیروهای ارتش، پلیس و قوه قضائیه در سراسر ترکیه دستگیر شده اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن