دیدبان

جاماندن باند پانسمان در گلوی پسر بوشهری!

جاماندن باند پانسمان در گلوی پسر بوشهری!

دیدبان: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: جاماندن باند پانسمان در گلوی پسر بچه 9 ساله بوشهری یک قصور پزشکی بوده و در حال رسیدگی به این پرونده هستیم.

سید سجاد اقبالی در ارتباط با عمل جراحی لوزه یک پسر بچه 9 ساله بوشهری که جراح یک عدد پانسمان را حین عمل در گلوی کودک جا گذاشته بود اظهار داشت: جا ماندن پانسمان در عمل اتفاق شایعی نیست اما نادر هم نیست، روش معمول این است که گاز پانسمان را حین عمل در گلو می‌گذارند تا خون وارد ریه بیمار نشود و بعد از پایان عمل هم پانسمان را برمی‌دارند اما در این پرونده، پانسمان از گلو برداشته نشده و این یک قصور پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه هر چند این قصور پزشکی قابل پذیرش نیست اما این اتفاق به هیچ عنوان عمدی نبوده است افزود: هم اکنون در مرحله وصول شکایت هستیم یک طرف این پرونده شکایت خود را مطرح کرده و طرف مقابل هم باید دفاعیات خود را انجام دهد تا بعد از آن تصمیم‌گیری صورت گیرد.

اقبالی در پاسخ به این سوال که وقتی خانواده پسر 9 ساله برای موضوع جا ماندن پانسمان در گلوی فرزندشان به پزشک مراجعه می‌کنند، متخصص مربوطه با الفاظ بدی با خانواده برخورد کرده و آنان را از مطب بیرون می‌‌کند، در مورد این رفتار پزشک متخصص گوش و حلق و بینی چه اقدامی خواهید کرد، گفت: طبیعی است این برخورد را نمی‌پذیریم، پدر فرزند هم برای رسیدگی به موضوع نزد ما آمد و قرار شده شرح واقعه را بنویسد تا ما پیگیری کنیم و منع فعالیت پزشک در اتاق عمل را اعلام کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در این پرونده دو مسئله قصور پزشکی و بحث اخلاقی موضوع مطرح است اگر قصور پزشکی باشد که پرونده به نظام پزشکی ارجاع داده می‌شود و اگر هم بحث اخلاقی و برخورد بد با بیمار باشد این موضوع هم در مجرای قانونی خود رسیدگی خواهد شد.

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس