دیدبان
نوبخت:

مهاجمان به سفارت عربستان باید مجازات شوند

مهاجمان به سفارت عربستان باید مجازات شوند

دیدبان: سخنگوی دولت خواستار برخورد با حمله‌کنندگان به سفارت عربستان شد.

محمدباقر نوبخت درباره صحبت‌هایی مبنی بر تخفیف مجازات عاملان حمله به سفارت عربستان، گفت: «نظر دولت درباره تقبیح و محکومیت این رفتارهای اشتباه در سطح بین‌المللی بارها اعلام شده است.

حمله و آتش‌زدن سفارتخانه غیر از اینکه در شأن ملت ایران نبود، باعث شد عربستان از زیر فشار افکار عمومی به خاطر مدیریت‌نکردن برگزاری حج و فاجعه منا خارج شود و ما زیر فشار قرار بگیریم. این کارها باعث خسارت ملی و لطمه به منافع کشور است و مسببان آن در مقابل قانون و خداوند مسئول‌اند.

با چنین کارهایی به کسانی که به صورت غیرمعمول و غیرمنطقی و بی‌محابا به یک ملت بی‌دفاع مثل یمن حمله می‌کنند، فرصت می‌دهیم در عرصه‌های مختلف منافع ایران را هدف قرار بدهند».

 او ادامه داد: «ببینید الان که مثلا چند‌ده‌ میلیارد در برابر ٢٩٧‌ هزار ‌میلیارد تومان بودجه جابه‌جا شود، چقدر وا‌اسلاما و وامصیبتا سر می‌دهند که این روزها همه تریبون‌های مقدس و عادی به آن می‌پردازند.

آیا خساراتی که این اشخاص به منافع ملی زدند، از خسارت چند‌میلیاردی حقوق‌های نامتعارف کمتر است؟». نوبخت افزود: «به همین دلایل دولت معتقد است این افراد باید به سزای اعمالشان برسند».

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن