دیدبان

عارف و ظریف گزینه‌ اصلاح‌ طلبان در سال 96؟

عارف و ظریف گزینه‌ اصلاح‌ طلبان در سال 96؟

دیدبان: علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس در مورد احتمال عبور اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات 96 گفت: در دوره گذشته (انتخابات ریاست جمهوری 92) کاندیدای اصلاح طلبان آقای روحانی نبود بلکه با ایجاد شرایطی اصلاح طلبان از روحانی حمایت کردند و آن هم مشروط حمایت کردند و در این دوره نیز باید گروه‌های سیاسی که صاحب نظر هستند و احزاب اصلاح طلب بنشینند و باهم راجع به این قضیه بحث کنند تا به نتیجه ای برسند.

عضو کمیسیون شوراها با بیان اینکه ایده عبور از روحانی در میان اصلاح طلبان مطرح نیست ادامه داد: اصلاح طلبان تا الان گزینه ای به جز روحانی برای انتخابات 96 ندارند و بعید می دانم از وی عبور کنند.

عضو فراکسیون امید اضافه کرد: رییس دولت تدبیر و امید یکسری خدمات و فعالیت های خوبی داشته است گرچه ما معتقدیم بهتر از این نیز می توانست کار کند و باید اشاره کنیم که درصد بالایی از انتظارات اصلاح طلبان از روحانی برآورده نشده است.

یوسف نژاد در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان در چه صورت از روحانی عبور می کنند گفت: انتظارات و توقعاتی که اصلاح طلبان در دور دوم از روحانی دارند طبیعی است که بیشتر از توقعاتی است که در دور اول از وی دارند و اگر در مسایل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی خط قرمزهای اصلاح طلبان رعایت نشود ممکن است که اصلاح طلبان به کاندیدای به جز آقای روحانی فکر کنند .

این نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در مورد رقیب روحانی در جریان اصلاح طلبی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: اصلاح طلبان نیروهای قابلی که توانایی کاندیداتوری داشته باشند را دارند و نمونه آن اقای عارف است که ظرفیت بالایی در این زمینه دارد و اجماعی در میان اصلاح طلبان برروی وی نیز هست که البته آقای جهانگیری و ظریف و حتی زنگنه هم این ظرفیت و قابلیت را برای کاندیداتوری دارند و اینگونه نیست که اصلاح طلبان خالی از گزینه باشند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در پایان خاطرنشان کرد: با تمام این شرابط البته باید بگویم درست است این گزینه ها نیز قابلیت کاندیداتوری دارند ولی از نظر ما اگر اصلاح طلبان حول محور آقای روحانی اجماع کنند مناسب تر است زیرا قطاری را که از ریل خارج کرده بود به ریل برگرداند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن