دیدبان

کشف پهپاد داعش در غرب کربلا

کشف پهپاد داعش در غرب کربلا

دیدبان: وزارت دفاع عراق گزارش داد: در چارچوب فشار بر گروههای تروریستی، نیروهای عراقی به جستجو و بازرسی در ناحیه نخیب و مناطق اطراف آن در غرب کربلا پرداختند. در جریان این عملیات، که با پوشش نیروی هوایی عراق صورت گرفت. یک پهپاد حامل دوربین مجهز به فلش مموری کشف و به مسئولان امنیتی در کربلا برای واکاوی محتویات آن تحویل داده شد. همچنین در این عملیات، دو نفر که مدارک جعلی داشتند، بازداشت شدند و دو خودرو بدون پلاک کشف شد.

 وزارت دفاع عراق اعلام کرد: در همین حال سرلشگر قیس رحیمه، فرمانده عملیات فرات مرکزی، به همراه تعدادی از افسران ارتش عراق از مناطقی از نخیب در اطراف استان کربلا بازدید کردند. این در چارچوب نظارت و تامین مرزهای اداری استان کربلا از سمت غرب و ممانعت از نفوذ تروریستهاست. هدف از تشدید این تلاش ها حمایت از غیرنظامیان و استان کربلا است.
 
تروریستها به سوراخ موش رفتند
 یک منبع محلی در موصل اعلام کرد: تروریستهای داعش از بیم حملات هوایی، تعدادی از مراکز مهم خود را به زیر زمین منتقل کرده اند. این مراکز در مناطق زنجیلی، عامل، رشیدیه و میثاق قرار دارند.

 

 

تشدید حملات به داعشی ها در داخل موصل
منابع عراقی در استان نینوا گزارش دادند: بر اثر درگیری میان افراد مسلح ناشناس و تروریست‌های داعش در مرکز موصل سه تکفیری به هلاکت رسیده اند.

 

این منابع بیان کردند: اخیرا، همزمان با نزدیک شدن عملیات آزاد سازی موصل، حملات گروههای مسلح با داعش در داخل موصل افزایش یافته است.

 

آمادگی برای عملیات ضد تکفیری‌ها در جنوب کرکوک

علی حسینی، سخنگوی حشدالشعبی عراق، گفت: نیروهای مردمی و ارتش عراق و نیروهای مبارزه با تروریسم در نزدیکی شرقاط در شمال صلاح الدین مستقر شده اند. نیروها در انتظار ساعت صفر برای حمله به حویجه در جنوب کرکوک و آزاد سازی آن از لوث داعش هستند.

این در حالی است که در روزهای اخیر برخی مناطق و روستاهای اطراف حویجه از داعش آزاد شده است.

نروژ به مین‌زدایی عراق کمک می کند

ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ، گفت: در مناطق امن عراق ما با همکاری یکی از کشورهای بزرگ در چارچوب مین‌زدایی حرکت خواهیم کرد. این مهم است که ساکنان بتوانند به کشاورزی بپردازند و راهها برای کودکانی که به مدرسه می روند امن باشد و مکان امنی برای بازی کودکان وجود داشته باشد.

پیشمرگان 40 درصد از اراضی موصل را آزاد کرده‌اند

جبار الیاور، دبیرکل وزارت پیشمرگان اقلیم کردستان عراق، گفت: نیروهای پیشمرگه 40 درصد از اراضی استان موصل را آزاد کرده اند. برخی رسانه ها سخنان خالد عبیدی، وزیر دفاع عراق، درباره مشارکت نکردن پیشمرگان در نبرد موصل را تحریف کرده اند. نیروهای پیشمرگه پس از آزاد سازی موصل از این استان خارج می شوند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن