دیدبان

اگر جنتی مجسمه‌ساز بود!

اگر جنتی مجسمه‌ساز بود!

دیدبان: آیین رونمایی از گالری مجازی ایران هنر عصر روز گذشته با حضور علی جنتی وزیر ارشاد، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران و جمعی از هنرمندان و شخصیت های فرهنگی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

پس از برگزاری این مراسم، وزیر ارشاد به دعوت مسئولان خانه هنرمندان به دیدن چهارمین نمایشگاه گروهی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز با عنوان «چهار سوی خیال» رفت؛ این مجسمه‌ها در نگارخانه‌های استاد ممیز و زمستان به نمایش گذاشته شده بود.

اثر علیرضا طاها ابدی

 

در بین مجسمه‌ها، اثری از «علیرضا طاها ابدی» با عنوان گروتسک دیده می‌شود که این مجسمه با فرم‌های مختلف جویدن آدامس و روی هم چیدن این آدامس‌ها ساخته شده است؛ وزیر ارشاد با دیدن این اثر گفت: «اگر من جای این مجسمه‌ساز بودم، فرم این آدامس‌ها را به صورت گِرد درمی‌آوردم، چون چیدن این آدمس‌ها روی هم، شبیه مخ شده است.»

این اثر مربوط به «بهداد لاهوتی» با عنوان «لپ لپ» بوده که با برنج و تخم شترمرغ ساخته شده است. وزیر ارشاد با دیدن این اثر دستی به روی تخم شترمرغ کشید و گفت: «چینی‌ها روی تخم شترمرغ نقاشی‌ می‌کشند که کارهای زیبایی است.»

 

اثری از محمدمهدی صنعتی؛ از جنس فایبرگلاس و آهن

 

اثر حجمی رودابه؛ اثر اثر «عفت جلیل‌نژاد»؛ جنس چوب و آهن.قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان

 

مجسمه خلوت؛ اثر هادی عرب‌نرمی؛ جنس فایبرگلاس؛ قیمت 5 میلیون تومان

 

 

مجسمه رستم و دیو سفید؛ اثر محمد بیک‌زاده؛ جنس اثر، بتون گلاسه؛ به قیمت 4 میلیون تومان

 

وزیر ارشاد از کارهای متعدد بازدید کرده و سؤالاتی هم از متولیان درباره روند کار و مفهوم آن می‌کرد؛ وی بر این معتقد است که ساخت مجسمه‌های سنگ و برنز سخت به نظر می‌رسد.

وی با دیدن مجسمه‌های سنگی گفت: «الان کارهای تجاری در این رابطه می‌کنند؛ در نزدیکی‌های کرج دیده‌ام که کارهای متعددی مجسمه‌سازی کرده‌اند.»

در این نمایشگاه مجسمه‌ای برنز وجود دارد که در این مجسمه، یک زن در حال شیردادن گوساله است؛ وزیر ارشاد این اثر را دید و بی‌تفاوت از کنارش گذشت؛ بدون اینکه انتقادی به نمایش این اثر داشته باشد.

 

مجسمه آهنی اسب‌های سحرآمیز؛ اثر ژازه طباطبایی

بازدید از نمایشگاه پایان یافت و وزیر ارشاد با همراهی مسئولان خانه هنرمندان از  ساختمان خارج شد؛ در ادامه اثری از ژازه طباطبایی که در محوطه خانه هنرمندان نصب شده، به وزیر ارشاد معرفی شد؛ وی با دیدن این اسب سحرآمیز گفت: «مواظب باشید این اثر به سرقت نرود، مجسمه 350 کیلویی برنز را از ساختمان ما بردند و ما یقه حراست را گرفته‌ایم.»

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟