دیدبان

هوا تا دوشنبه همچنان گرم است

هوا تا دوشنبه همچنان گرم است

دیدبان: محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز گذشته اهواز با 49 درجه گرمترین مرکز استان و دمای هوا در قم 45 ، خرم آباد 43 درجه، بوشهر، کرمانشاه، یزد و سمنان نیز 42 درجه بالای صفر بود.
 
وی افزود: دهلران با 53 درجه بالای صفر گرمترین شهر کشور بود، شوش و مهران 52، دزفول 51 و شوشترو آبادان نیز 50 درجه بالای صفر را تجربه کرد.
 
اصغری اضافه کرد: دما دیروز در تهران 40 و 4 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر بود.
 
وی افزود: گرما امروز و فردا نیز ادامه دارد اما از روز دوشنبه به تدریج از دمای هوا کاسته خواهد شد.
 
کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها در سواحل شمالی آغاز شده و امروز در استان گیلان و غرب مازندران احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد و این بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد.
 
اصغری افزود: استان‌های گلستان و خراسان شمالی نیز تا پایان هفته بارندگی‌های مناسبی را خواهند داشت.
 
وی اضافه کرد: پدیده غالب در شرق کشور وزش باد و گرد و غبار است اما با ساحلی شدن جریانات دریایی از روز دوشنبه، دریای عمان مواج و بارش در جنوب سیستان و بلوچستان،هرمزگان،جنوب کرمان و شرق فارس در ساعات بعداز ظهر انتظار می رود.
 
کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه بر اساس آمار در مرداد، احتمال سیلاب در برخی استان‌ها وجود دارد، گفت: استان‌های تهران، سمنان، خراسان شمالی و گلستان در مرداد آبگرفتگی داشته‌اند.
 
وی اضافه کرد: با شدت وزش باد و خیزش گرد و خاک روی کشور عراق، استان‌های ایلام، کرمانشاه، بوشهر و خوزستان امروز و فردا هوای غبارآلود خواهند داشت.
 
کارشناس هواشناسی در گفتگو با صدا و سیما، گفت: با افزایش سرعت وزش باد در استان های تهران، جنوب سمنان، قم، شمال اصفهان و مرکزی امروز و فردا به ویژه در ساعات بعد از ظهر شاهد گرد و غبار خواهیم بود.

منبع:ایسنا

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس