دیدبان

باهنر: مگر احمدی‌ نژاد می‌ خواهد کاندیدا شود؟‌

باهنر: مگر احمدی‌ نژاد می‌ خواهد کاندیدا شود؟‌

به گزارش دیدبان، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید دارد همه کاندیداهای اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری باید به این شرط که در نهایت به یک نفر برسند پایبند باشند.

باهنر در پاسخ به این سوال که کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری که گفته بود تاکنون 30 گزینه برای ریاست جمهوری را بررسی کرده اند، پس چطور می گوید که این جبهه تا اسفند ماه وارد بحث نمی شود،‌ به خبرآنلاین گفت:‌ این مسائل با هم مغایرت ندارد. ممکن است 30 نفر در لیست باشند و آقای روحانی یکی از آن 30 نفر است. اینکه می گوییم تا چند ماه دیگر گزینه ای معرفی نمی کنیم معنایش این نیست که اوضاع را رصد نمی کنیم. بلکه ما هر روز بحث کرده و موضوعات را رصد می کنیم اما تصمیم نهایی اینکه از چه کسی حمایت می کنیم را آن زمان می گیریم.

باهنر سوالی درباره اینکه آیا احمدی نژاد نیز در لیست 30 نفره آنها حضور دارد،‌ را به صورت سوالی پاسخ داد: آقای احمدی نژاد مگر می خواهد کاندیدا شود؟

او در پاسخ به اینکه آیا منظورش احتمال ردصلاحیت احمدی نژاد است، بیان کرد: تایید صلاحیت کار حاکمیتی است و اصلا کار حزبی نیست. ما نباید دخالت کنیم. اگر حزبی بخواهد رقبایش بر اساس صلاحیت نگرفتن رقبایش کار کند،‌ ضعیف است. من درباره ردصلاحیت هیچکس نمی توانم صحبت کنم.

باهنر در بخش دیگری از گفت و گوی خود در پاسخ به سوالی درباره احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی، هم گفت: دوستانی که رسما اصلاح طلب باشند و کاندیدا شوند مقدمشان را گرامی می داریم اما حمایت نمی کنیم. اما کسانی که در جرگه اصولگرایی هستند ما آنها را بررسی می کنیم، ممکن است اصولگراها الان 20 کاندیدا داشته باشند ولی باید ضوابطی باشد که همه اینها به یک نفر برسند.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد 20 نفر شروع به کاندیدا شدن کنند و 18 نفر بمانند از همین الان یعنی شکست. در حال حاضر ما از حضور همه کاندیداها استقبال می کنیم، کاندیداهای اصلاح طلب به عنوان رقیب برای ما محترم هستند، کاندیداهای اصولگرا هم قابل احترام هستند به شرط اینکه در رقابت درون حزبی به یک نفر برسند. مقدم آقای جلیلی را هم در همین راستا گرامی می دانیم ولی احتمال معرفی گزینه جدید از سوی اصولگراها منتفی نیست.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن