دیدبان

بصیرت مردم؛ آتش فتنه را خاموش کرد

بصیرت مردم؛ آتش فتنه را خاموش کرد

دیدبان: وی ساده لوحی برخی افراد را یکی از عوامل شکل گیری جریان فتنه عنوان کرد و ادامه داد: برخی حاضر شدند به افرادی اعتماد کنند که عوامل و دشمنان خارجی آن ها را حمایت می کردند.
حجت الاسلام زارع فومنی به نفوذ عوامل بیگانه در ستادهای انتخاباتی در سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: این مسائل اتفاقات سال ۸۸ را رقم زد و نظام جمهوری اسلامی را به چالشی بزرگ کشاند هرچند الحمدلله مردم توانستند نظام را از این چالش سربلند بیرون آوردند.
وی ادامه داد: آنچه باعث پیروزی مردم در فتنه ۸۸ شد، همت رهبری و همه دوست داران انقلاب بود که در موقع مناسب بصیرت لازم را به صحنه آوردند.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات موفق در سال های بعد از ۸۸ نشان دهنده دروغ بودن شعارهای فتنه گران بود، گفت: انتخابات مختلفی در سال های اخیر در کشور داشتیم و همین ثابت می کند که ادعای تقلب توسط سران فتنه در سال ۸۸ دروغی بی پایه بود.
ادامه دهندگان اشتباهات خطری برای انقلاب هستند
وی فتنه ۸۸ را اشتباهی دانست که از سوی برخی دانسته یا ندانسته رخ داد و گفت: بعد از آن وقایع برخی به اشتباهات خود پی بردند هرچند آن را مطرح نمی کنند و بعضی هم هستند که هنوز آن اشتباهات را تکرار می کنند.
حجت الاسلام زارع فومنی تأثیر ادامه اشتباهات برخی سران و خواص را در سال ۸۸ بر آینده انقلاب اسلامی خطرناک دانست و گفت: همانطور که رهبر انقلاب بر ضرورت بصیرت افزایی تأکید دارند، نخبگان ما و کسانی که در عرصه های مختلف سیاسی فعالیت می کنند، باید حواس خود را به نفوذ دشمن جمع کنند.
وی به نفوذ دشمن در میان برخی اعضای خانواده های بزرگان سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: این مراقبت از خانواده در میان خانواده های سیاسیون که البته در معرض خطر بیشتری قرار دارند، باید بیشتر رعایت شود.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه فتنه ۸۸ برای نظام جمهوری اسلامی برکاتی را هم مترتب بود، گفت: پس از گذشته سی و چند سال از انقلاب اسلامی، عده ای که چهره خود را در دشمن با انقلاب مخفی کرده بودند و پشت نام امام مخفی می شدند، رسوا شدند.
ریزش ها و رویش ها اثر مثبت فتنه بود
وی ریزش ها و رویش های انقلاب را که در اثر فتنه ۸۸ صورت گرفت از اثرات مثبت آن دانست و گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب با این رویش ها و ریزش ها وافعیت هایی روشن که شد که این واقعیت ها مهم تر از مسائلی بود که در فتنه ۸۸ مردم و نظام را گرفتار مشکلاتی کرد.
حجت الاسلام زارع فومنی وقایع سال ۸۸ را مایه عبرت همه مردم دانست و گفت: دشمن همیشه به کشور ما و انقلاب ما طمع داشته و از فتنه ۸۸ باید عبرت گرفته و مراقب نفوذ دشمن باشیم.
نمایندگان مراقب سخنان خود باشند
وی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز راه های نفوذ در میان نمایندگان مجلس وجود دارد یا نه و فتنه گران از چه روزنه هایی ممکن است راه نفوذ خود را در میان نمایندگان مجلس باز کنند، تأکید کرد: نمایندگان مردم چه در مجلس شورای اسلامی و چه در مجلس خبرگان رهبری باید در صحبت ها و موضع گیری های خود دقت کنند. نباید به راحتی مبانی نظام را زیرسوال ببرند.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با تأکید براینکه برای رسیدن کشور به این جایگاه ارزشمند زحمات زیادی کشیده شده که نباید به راحتی از دست برود، گفت: برخی فتنه گران دوباره فعالیت خود را شروع و به بدنه دولت و مجلس نفوذ کرده اند و همین مسئله خطر بزرگی برای نظام به حساب می آید.
خانواده مسئولان در معرض خطر نفوذ
وی خانواده ها و نزدیکان مسئولان را در معرض خطرات بزرگ نفوذ دانست و گفت: این افراد در جهت منافع مادی خود و اطرافیانشان حاضر هستند با دشمنان تعامل کنند.
حجت الاسلام زارع فومنی گفت: تا دیروز بسیاری از همین افراد دشمن امام و انقلاب بودند و مبانی اصلی نظام را زیرسوال می بردند و به امام توهین می کردند اما الان برای نظام تعیین تکلیف هم می کنند.
وی به رفعت نظام جمهوری اسلامی ایران در برخورد با فتنه گران اشاره کرد و گفت: با این حال رفعت اسلامی هم تا جایی امکان پذیر است. وقتی کیان نظام اسلامی ضرورت نبرد را ایجاب می کند، حتی امیرالمؤمنین (ع) با همسر پیامبر(ص) و نزدیکان ایشان به نبرد برمی خیزد.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات ادامه داد: در جنگ جمل امام علی(ع) با یاران دیروز پیامبر(ص) به مقابله برمی خیزد؛ افرادی که دشمن توانسته بود از طریق فرزندان آن ها، در آن ها نفوذ کند.
وی با بیان اینکه این خطر امروز هم برخی خواص را در نظام جمهوری اسلامی تهدید می کند، افزود: طلحه و زبیر از نزدیکان پیامبر(ص) بودند و سابقه دوستی با امیرالمؤمنین داشتند، اما فرزندان آن ها باعث گمراهی شان شدند.
حجت الاسلام زارع فومنی تأکید کرد: کشور ما همچنان توسط عوامل نفوذی در حال تهدید است. برخی بی مواجب و برخی دیگر حقوق بگیران دشمن هستند و علیه انقلاب اسلامی دانسته یا ندانسته فعالیت می کنند.
وی افزود: این مسئله تا جایی پیش رفته است که دشمنان مانند گذشته دیگر نیازی به اظهار نظر و دخالت در امور ایران به صورت مستقیم ندارند، بلکه افرادی در داخل کشور به عنوان تریبون آن ها فعالیت کرده و مشکلاتی را برای کشور ایجاد می کنند. 

#گناه_نابخشودنی
#بانیان_تحریم

منبع:ندای انقلاب

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن