دیدبان

2016؛ سال سقوط، سال فرار

2016؛ سال سقوط، سال فرار

دیدبان: کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان اعلام کرد: تعداد افرادی که به دلیل جنگ آواره شده‌اند به بالاترین آمار ثبت شده تاکنون رسیده است.

این سازمان برآورد کرده که ۶۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان مهاجر و پناهنده بی‌خانمان شده‌اند. در این بررسی آمده است از هر ۱۱۳ نفر در کره زمین یک نفر در این سال پناهنده شده است.

طبق اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان، "فضای بیگانه‌هراسی" نگران‌کننده اروپا را فرا گرفته و مسئولان در تلاش برای مقابله با بحران مهاجرت هستند.

سازمان ملل اعلام کرده است این اولین بار است که تعداد پناهندگان در سراسر جهان از ۶۰ میلیون نفر فراتر رفته است. همچنین بیش از نیمی از آنان از کشورهای سوریه، افغانستان و سومالی هستند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد: با وجود توجه به بحران مهاجرت در اروپا ۸۶ درصد مهاجران در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط اسکان داده می‌شوند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده است: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۱ هزار و ۷۰۰ مهاجر از طریق دریا وارد اروپا شده‌اند اگرچه آمارهای منتشر شده توسط آژانس‌های دیگر آمار بالاتری را نشان می‌دهد.

منبع:مهر

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس