دیدبان

مقصر اصلی ریزگردهای نفس گیر چه کسی است؟

مقصر اصلی ریزگردهای نفس گیر چه کسی است؟

دیدبان: تصاویر تاسف باری از مناطق غربی کشور دیده می شود، ریز گردهای که می گویند از عراق می آید؟ آیا  دولت عراق مقصر اصلی ماجراست؟ سهم سد سازی ها تمام سال های اخیر این آشفتگی چقدر است؟ سهم تلف کردن رودخانه ها و آوردن آب های زیر زمینی به روی زمین چه؟ آیا تغییر اکوسیستم و مداخله مخرب در طبیعت عامل اصلی آلودگی است؟ عدالت در این میان چه معنایی می دهد؟ آیا داشتن هوایی سالم و نفس کشیدن کمترین حق هر انسان برای ادامه حیات نیست؟

 اگر دولت محکمی در عراق سر کار بود باز هم این معضلات را شاهد بودیم؟ نقش سازمان محیط زیست در این میان چیست؟ خیلی ها اقدامات معصومه ابتکار را تبلیغاتی و رسانه ای می دانند؟ با تغییر رئیس سازمان مشکل حل می شود؟

 اصلا شاید این مشکلات باید ریشه ای تر بررسی کنیم؛ گسترش شهرها و تامین آب مورد نیاز چقدر در این ماجراها تاثیر گذار است، شما هم فکر می کنید برنامه های توسعه هیچ نسبتی با محیط زیست پایدار ندارد؟ دولت قبل و اقدامات شتابزده اش تا چه حد در این جریان تاثیر گذاشته؟ شما موافق پاشیدن مالچ های نفتی برای تثبیت خاک هستید؟ یا اقدامات بلند مدت نظیر بیابان زدایی را موثر تر می دانید؟ مردم مظلوم خوزستان چه گناهی کرده اند؟ تاوان چه چیزی را پس می دهند؟ ایلامی ها هم هچنین و دیگران...

 نقش ما مردم معمولی در این میان چیست؟ ما به غیر از اطلاع رسانی چه اقدامی در رفع این ماجرا کرده ایم؟ آیا افزایش آگاهی عمومی می تواند کمکی به روند حل معضلات زیست محیطی در ایران بکند؟ حق نفس کشیدن حیاتی ترین حق هر انسان است، چرا جدی گرفته نمی شود؛ نظر بدهید.

منبع:مهر

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس