دیدبان

صدای دانشجویان واحد تهران مرکز درآمد

صدای دانشجویان واحد تهران مرکز درآمد

به گزارش دیدبان، زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاهها به فراخور زمانی، معمولا طوری تنظیم می‌شوند تا دانشجویان در بالاترین سطح از بازدهی ممکن، آزمون دهند.

خردادماه همواره زمان برگزاری مسابقات مهم ورزشی جهانی، المپیک و رشته‌های پر طرفدار فوتبال و الیبال بوده است؛ بر همین اساس نیز یکی از چالش‌های اساسی دانشگاهها تنظیم کردن زمان امتحانات به طوری بوده است که امتحانات، کمترین تداخل را با تونومنت‌های ورزشی داشته باشند.

هرچند دانشگاههایی نیز هستند که اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند و امتحانات را در موعد مقرر و بدون توجه به این قبیل مسائل برگزار می‌کنند.

امسال اما برای دومین سال است که به علت چرخش ماههای قمری در تاریخ شمسی، یعنی تاریخ رسمی کشور، ماه مبارک رمضان با امتحانات پایان ترم دانشجویان تلاقی پیدا کرده است؛ بسیاری از دانشگاهها طوری امتحانات را تنظیم کردند که پیش از آغاز این ماه پر خیر و برکت، برنامه امتحانی دانشجویان به اتمام برسد، عده ای دیگر نیز تدابیر متفاوتی برای مواجهه دانشجویان در ایام امتحانات با سختی‌های جسمی ماه رمضان، اندیشیده‌اند؛ عده‌ای هم همچنان تغییر خاصی در برنامه امتحانی دانشجوبان نداده‌اند.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در تماس با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از برنامه ریزی دانشگاه برای برگزاری امتحانات، نحوه چینش ساعات و روزهای امتحانی در ایام ماه رمضان و مواردی از این قبیل گلایه کردند. دانشجویان همچنین مدعی شدند که این مورد اعتراضشان در دانشکده‌های فنی و مهندسی،  روانشناسی و اقتصاد به صورت جدی وجود دارد.

این درحالی است که دانشجویان، پیش‌تر مراتب اعتراض خود را در قالبی کاملا صنفی به مسئولین آموزشی و ریاست واحد اعلام کرده بودند اما پاسخ روشنی دریافت نکردند.

یکی از دانشجویان همچنین ابراز عقیده کرده است که امتحانات پایان ترم دانشکده فنی و مهندسی به میزانی نامناسب برنامه ریزی شده است که امتحان برخی از دروس تخصصی سنگین در یک روز تداخل دارند.

وی با اشاره به مواجهه بسیاری از دانشجویان با این مشکلات در روزهای اخیر، مدعی شد: احتمالا مجبور به حذف یکی از دروسی بشویم که آزمون‌شان تداخل زمانی دارد.

حال با توجه به ماه مبارک رمضان و سختی دو چندان فعالیت درسی، باید دید که چرا دانشگاه، فاصله مناسبی بین امتحانات در نظر نگرفته است؟


تداخل امتحان متره، مکانیک خاک، معادلات و تاریخ تحلیلی در یک روز

****************
********


تداخل امتحان ارتعاشات، ریاضی مهندسی، کنترل در یک روز

****************
********


در یک روز سه امتحان و روز بعد  فیزیک ۲

موج اعتراضات دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز توسط سامانه نظر سنجی امتحانت نیز اعلام شده است ولی مسئولین ترتیب اثری نداده اند. تصاویری از نظرسنجی بین دانشجویان و نظرات آنها درباره برنامه امتحانات را می‌بینید:

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن