دیدبان

75 سال زندان در انتظار «رضا ضراب»

75 سال زندان در انتظار «رضا ضراب»

به گزارش دیدبان، به نقل از شرق، سفر به مرکز تفریحی دیزنی‌لند، پای رضا ضراب را به زندانی در ایالات متحده آمریکا گشود.

روزنامه حریت، چاپ ترکیه، از به‌تعویق‌افتادن جلسه رسیدگی به اتهامات این تاجر طلای ایرانی- ترکیه‌ای خبر داده است.

او در فروردین امسال در فرودگاه بین‌المللی میامی دستگیر شد. به نوشته این روزنامه، بنجامین برافمن، وکیل ضراب، درخواست به‌تعویق‌افتادن دومین جلسه دادگاه را مطرح کرده و با موافقت قاضی برمن، مسئول رسیدگی به این پرونده، روبه‌رو شده است.

این در حالی است که هفته‌نامه اکونومیست درباره ضراب نوشت که او با ٧٥ سال حبس روبه‌رو است.

براساس گزارش اکونومیست، بازپرس‌های آمریکایی پس از بررسی ایمیل و تلفن هوشمند او می‌گویند به شواهدی دست پیدا کرده‌‌اند که ادعاهای مطرح‌شده درباره او را تأیید می‌کند.

آنها می‌توانند به اطلاعات بیشتری هم دست پیدا کنند و حالا ضراب با حکمی حدود هفتاد و پنج سال پشت میله‌های زندان روبه‌رو است.

کشتی، هواپیما و زیردریایی‌های ضراب

دادستان پرونده همچنین اعلام کرده ضراب در نخستین دفاعیه‌اش، اموال خود را در ایالات متحده آمریکا پنهان کرده و هیچ‌کدام از آنها را به دادگاه معرفی نکرده بود که با بررسی پیام‌های موجود در واتس‌اپ تلفن همراهش، این اموال افشا شدند. همچنین بررسی این پیام‌ها نشان داده که ضراب انگلیسی را به‌خوبی می‌داند.

در گوشی تلفن همراه رضا ضراب مخاطبی با عنوان «Ademturkey» در واتس‌اپ، پیام‌هایی راجع به نگهداری از قایق تفریحی‌اش، استفاده از هواپیمای خصوصی او و درج یا عدم درج لوگوی شرکت ضراب روی بدنه زیردریایی‌اش با ضراب ردوبدل کرده‌ است. دادستان اعلام کرده که این پیام‌ها از هر دو طرف به انگلیسی مبادله شده است.

دادستان همچنین اعلام کرده در پیام‌های مبادله‌شده در واتس‌اپ ضراب که به‌عنوان مدرک به دادگاه ارائه شده، به کشتی‌های دیگر او و احتمال مصادره آنها اشاره و گفته شده باید مدارک این اموال به نام پرستار فرزند ضراب شود که این پیام‌ها نیاز به بررسی بیشتری دارند.

 بر اساس مدارک ارائه‌شده توسط دادستانی، رضا ضراب که گذرنامه‌های ایران، ترکیه و مقدونیه را دارد، موفق به دریافت گذرنامه از فدراسیون سنت‌کیتس نیز شده است. دادستان گفت ضراب در فرم درخواست گذرنامه سنت‌کیتس اعلام کرده که پنج زبان را می‌داند که یکی از آنها انگلیسی است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن