دیدبان

حساب بانکی 12 میلیاردی یک قاچاقچی

حساب بانکی 12 میلیاردی یک قاچاقچی

به گزارش دیدبان، به نقل از میزان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از مرگ 3 معتاد به علت مصرف تریاک آلوده به سرب خبر داد.

محدرضا آذرنیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دو ماه ابتدایی سال 95، بیش از 15 هزار خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده و این آمار در سال گذشته بیش از 84 هزار و 700 نفر بود.  

وی افزود:در دو ماهه نخست سالجاری موفق به کشف بیش از هفت هزار و 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر شدیم و میزان کل مواد مخدر کشف شده در استان تهران طی سال گذشته بیش از 27 هزار و 700 کیلوگرم بوده است.  

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در خصوص تعداد آمار معتادان متجاهر دستگیر شده در سال گذشته، اظهار کرد:در سال گذشته موفق شدیم بیش از 9 هزار  معتاد متجاهر را ساماندهی کنیم. در سال جاری نیز بیش از 3 هزار و 800 معتاد را از سطح خیابان های پایتخت جمع اوری شدند.  

به گفته وی از میان معتادان متجاهر تهرانی 80 نفر را زنان تشکیل داده که این عده پس از گذراندن دوره درمانی به مدت 6 ماه به مراکز بهاران فرستاده شده تا یک حرفه را آموزش ببینند.  
 
آذرنیا با اشاره به سرانجام اموال شناسایی شده قاچاقچیان مواد مخدر اذغان کرد: بیش از 400 خودرو توقیفی قاچاقچیان اکنون در انبار شهریار نگه داری می شود. ضمن اینکه 100 ملک مصادره ای نیز در آمار ما ثبت شده است.  
وی افزود:یکی از قاچاقچیان محکوم به اعدام نیز در حساب خود 12 میلیارد تومان پول داشت که این مبلغ نیز ضبط و به خزانه واریز شد. همچنین در پرونده ای دیگر یک قاچاقچی که با  164 کیلوگرم دستگیر شده بود، یک شهرک ویلایی در شمال کشور به نام خود داشت. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه تعدادی از خودروهای توقیفی و مصادره ای قاچاقچیان به فروش رسیده است، خاطر نشان کرد: در دو ماهه نخست سالجاری 50 خودرو مصادره ای و همچنین 63 دستگاه خودرو توقیفی از قاچاقچیان مواد مخدر به فروش رسید.  

آذرنیا افزود: در میان خودروهای توقیفی از پراید تا پورشه و مازراتی وجود دارد. در این پارکینگ 13 خودرو گران قیمت پورشه و مازراتی وجود دارد.  

وی در بخش دیگری از سخنانش با رد ادعای وجود مواد مخدر در تنباکوهای میوه ای، گفت: در این رابطه هیچ گزارشی نداشته ایم. البته در مورد ناخالصی های مواد تاکنون سه نفر در تهران به علت مصر ف تریاک آغشته به سرب جان خود را از دست داده اند. به همین خاطر توزیع شربت تریاک در برخی مراکز درمانی آغاز شده است.  

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از انهدام 12 کارگاه تولید شیشه خبر داد و اذعان کرد: در دو ماهه ابتدایی سال، موفق شدیم 12 کارگاه تولید ماده مخدر شیشه را شناسایی و منهدم کنیم.  

آذرنیا با بیان اینکه 90 درصد خرده فروش های مواد مخدر به علت اینکه کارشان جرم دارای مجازات حبس شناخته نمی شوند افزود: این افراد به زندان فرستاده نمی شوند و پس از دستگیری بار دیگر آزاد می شوند.

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس