دیدبان

استعفا آقای شهردار به خاطر اتهام اختلاس

استعفا آقای شهردار به خاطر اتهام اختلاس

به گزارش دیدبان، شهردار توکیو به دلیل مطرح شدن اتهاماتی مبنی بر اختلاس و استفاده شخصی او و خانواده اش از اموال عمومی مجبور به استعفا شد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد؛ در پی مطرح شدن اتهامات مالی به " یویچی ماسوزوئه " شهردار توکیو او روز چهارشنبه اعلام کرد از سمت خود کناره گیری می کند.استعفا شهردار توکیو به خاطر اتهام اختلاس

پیشتر رسانه های ژاپنی از اختلاس 2 میلیون دلاری شهردار توکیو خبر داده بودند. بر اساس این گزارش ها ماسوزوئه مبلغ 2 میلیون دلار از بودجه های عموی را صرف مصارف شخصی از جمله تعطیلات خانوادگی و خرید آثار لوکس و هنری کرده است.

شورای شهر توکیو قرار بود روز چهارشنبه (امروز) به دلیل مطرح شدن اتهامات مالی ماسوزوئه را استیضاح کند، اما با اعلام استعفای او جلسه استیضاح لغو شده است.

شهردار توکیو پیشتر خواستار باقی ماندن در سمت خود تا ماه سپتامبر سال جاری شده بود، اما تداوم فشارهای رسانه ای و گسترش انتقادها باعث شد او هر چه سریع تر استعفا کند.

اتهامات مالی در حالی علیه شهردار توکیو مطرح شده است که شهر توکیو میزبان بازی های المپیک تابستانی سال 2020 است و شهردار مستعفی توکیو از برنامه ریزان برگزاری این مسابقات بوده است.

او می خواست تا پیش از استعفا در المپیک ریودوژانیرو حضور یابد و پرچم بازی های المپیک را به عنوان کشور میزبان بعدی به توکیو ببرد. بازی های المپیک ریو در ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد.

منبع:عصرامروز

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس