دیدبان

فتنه 88 ریشه در خواص سرشناس دارد

فتنه 88 ریشه در خواص سرشناس دارد

به گزارش دیدبان، به نقل از فارس، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه یکی از خطرناک‌ترین حوادثی است که حکومت اسلامی و اهداف نظام‌های اسلامی را تهدید کرده و از ناحیه فتنه، ضربات و حوادث خونباری به اسلام تحمیل شده است.

وی افزود: ریشه فتنه بیش از همه از ناحیه خواص بوده، خواصی که بیشترین اطلاعات را از نظام اسلامی بدست آوردند و براساس قبول مسئولیت، به چهره‌های سرشناسی تبدیل شده و مورد حمایت و توجه توده‌های مردم و عوام قرار گرفتند و طبعاً این افراد، سالیان زیادی هم در مناصب امور حضور داشته‌اند و به مرور چهره خودشان را نشان دادند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فتنه‌گران بعدها با حرکات و رفتارهایی که از خود بروز دادند، به همه ملت ثابت کردند که آنها فقط به دنبال جمع‌آوری مال و ثروت و کسب قدرتند و به هیچ وجه نمی‌خواهند در مسیر خدمت‌گذاری به نظام اسلامی حرکت کنند.

کریمی قدوسی یادآور شد: خواص، اطلاعات و امکانات برجسته‌ای نسبت به دیگر اقشار مردم دارند، فتنه‌های صدر اسلام بعد از رحلت پیامبر شکل گرفت و طلحه و زبیر برای کسب مال و ثروت بیشتر دست به فتنه زدند، در واقع فتنه 88 هم همین ریشه را دارد و ما شاهد بودیم که عده‌ای برای جمع‌آوری مال و ثروت و حفظ قدرت دست به فتنه‌انگیزی زدند.

وی ادامه داد: حیف خانواده هاشمی رفسنجانی و خانواده موسوی و کروبی‌ها، این‌ها وقتی دولت دست جریان دیگری افتاد، کاری کردند تا فتنه 88 شکل بگیرد متاسفانه در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هم پرچم‌های عناصر فتنه به اهتزاز درآمد و برخی از آنها موفق شدند تا وارد مجلس شوند.

وی افزود: یکی از بخش‌هایی که در شکل‌گیری فتنه‌ها نقش دارد،رسانه‌ها هستند البته منظور رسانه‌هایی است که به شبکه قدرت و ثروت وصل هستند و به عبارت دیگر این رسانه‌ها با ماهیت این چنینی از اهداف فتنه پشتیبانی کرده و به اختلاف‌ها دامن می‌زنند.

*** برخی رسانه‌ها می‌خواهند فضای مجلس را دو قطبی نمایش بدهند

کریمی قدوسی تصریح کرد: برخی رسانه‌ها می‌خواهند فضای مجلس را هم دو قطبی نمایش بدهند به طوری که تلاش می‌کنند جبهه پایداری را مقابل لاریجانی قرار داده و اختلاف ایجاد کنند در حالی که در این شرایط  وجود وحدت کامل بین نیروهای منتخب با لاریجانی می‌تواند نقش سازنده‌ای در مقابله با جریان فتنه و فتنه‌گران داشته باشد.

وی بیان کرد: این رسانه‌ها دست به گمانه‌زنی می‌زنند و به جرئت می‌توان گفت بخش اعظمی از اختلافات مجلس نهم را رسانه‌ها تزریق کردند؛ پایگاه‌های اصلی این رسانه‌ها در لندن و فرانسه و هلند است و این پایگاه‌ها، کلیدواژه تولید کرده و در اختیار این‌ها می‌گذارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عده‌ای قدرت‌طلب و ثروت‌دوست با تکیه بر همین رسانه‌های نانجیب، مدام بنزین روی آتش فتنه می‌ریزند و بنده فکر می‌کنم در این دوره برای مقابله با نفوذ دشمن، هیئت‌رئیسه مجلس باید براساس منافع و مصالح ملی جلوی ورود این رسانه‌ها به مجلس را بگیرد.

وی با اشاره به دستگیری 600 خبرنگار، مقاله‌نویس و به‌طور کلی نفوذی گفت: با دستگیری این اشخاص، بساط فتنه جمع نشده است زیرا هنوز دنباله‌های آنها وجود دارند.

***رهبری در جریان فتنه 88، پرچم بصیرت‌افزایی را در کشور افراشته ساخت

کریمی قدوسی در خصوص چگونگی مدیریت فتنه 88 از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبر انقلاب با مجاهدت برجسته خود توانستند در جریان فتنه 88، پرچم بصیرت‌افزایی را در کشور افراشته سازند، از سوی دیگر ایشان با شکافتن و تبیین تاریخ با شرایط امروز توانستند میزان بصیرت را در سطح جامعه ارتقاء داده و در مقابل فتنه‌گران بایستند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن