دیدبان

وزرای احمدی نژاد مسئول پرونده زنجانی!

وزرای احمدی نژاد مسئول پرونده زنجانی!

دیدبان: عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی دیروز به تشریح جزئیات پیگیری‌هایش درباره پرونده بابک زنجانی پرداخت. امیرعباس سلطانی گفت: وزرای احمدی‌نژاد تحت هر شرایطی مسئول فساد اقتصادی بابک زنجانی هستند و باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

وی درباره اینکه با مسعود کاظمی وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد مذاکره‌ای درباره تخلفات داشته است، افزود: ما مذاکره‌ای نداشتیم. آنها هم حاضر به پاسخگویی به ما نبودند. اگر هم می‌خواستند جوابی پس بدهند، باید به قوه قضائیه پس می‌دادند. من اعتقاد دارم وزرای احمدی‌نژاد تحت هر شرایطی مسئول این فساد اقتصادی هستند.

چه عمدا و چه سهوا این کار را کرده باشند، باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند. دست کم این است که از ملت عذرخواهی کنند. وی در پاسخ به اینکه برآورد شما از عمدی یا سهوی بودن عملکرد آنها چگونه است، توضیح داد: من خوشبینانه می‌گویم سهوا و به بهانه دور زدن تحریم‌ها این کارها انجام شده است.

ولی به هرحال بهانه خوبی نیست که به خاطر دور زدن تحریم‌ها، ۱۲ قرارداد نفتی با یک شخص ببندیم، بدون اینکه شرایط و تضمین‌های لازم را درنظر بگیریم. روی این کار چه اسمی می‌توانیم بگذاریم؟ بالاخره این پنج وزیر و رئیس کل بانک مرکزی اوراق را امضا کرده‌اند و مسئولیت به عهده گرفته‌اند و باید امروز جوابگو باشند.

کسی که در بانک هم ضمانت می‌کند، اگر طرف اقساط وامش را پرداخت نکرد، باید جبران کند. اینکه ما صرفا بگوییم که ما اینها را خواسته‌ایم و با آنها صحبت کرده‌ایم، پاسخ مناسبی برای مردم و افکار عمومی نخواهد بود.

سلطانی درباره اینکه آیا احمدی‌نژاد برای رسیدگی به پرونده اش به دادگاه خواهد رفت گفت: آقای احمدی‌نژاد باید در پی احضار، به دستگاه قضائی مراجعه کند. نامبرده دیگر مصونیت قانونی هم ندارند.

منبع:آرمان

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن