دیدبان

حضور پررنگ کالای ایرانی در روسیه

حضور پررنگ کالای ایرانی در روسیه

دیدبان: اسد الله عسگر اولادی رئیس اتاق مشترک ایران و چین اظهار داشت: روسیه تمایل خود را به برقراری روابط تجاری با ایران اعلام کرده و ایران نیز علاقمند برای صدور کالاهای پرمصرف به این کشور است.

عسگر اولادی  تصریح کرد: در حال حاضر کشور با مشکلاتی از جمله مسائل بانکی و دریافت وجوه نقدی از سوی کشورهای همسایه مواجه است که امیدواریم این موانع حل شود .

حضور پررنگ کالای ایرانی در روسیه

در همین راستا مهدی پور قاضی عضو اتاق بازرگانی و رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران بیان کرد: روسیه به دلیل مجاورت با ایران و دارابودن بازار بزرگ مصرف نسبت به کشورهای دیگر منطقه، برای ما گزینه مناسبی در جهت توسعه تبادلات تجاری است بنابراین در حال حاضر با توجه به تحریم شدن از سوی کشورهای اروپایی ، راه ورود ایران به این کشور بیش از پیش تسهیل شده است.

ی همچنین عنوان کرد: مشکلات اخیر بین ترکیه و روسیه سبب شده  تا خلا وجود ترکیه در بازار روسیه دیده شود که این بهترین فرصت است که تولیدکنندگان ما با صادرات محصولات مورد نیاز به این کشور حضور خود را پررنگ کنند.

پور قاضی با بیان اینکه روسیه از امتیازات فراوانی برخوردار است، بیان کرد: در گذشته به طور سنتی با این کشور در ارتباط بودیم و در حال حاضر نیز می توان برای تعاملات بیشتر برنامه ریزی کرد.

مسیر صدور روادید تسهیل شود

سیده فاطمه مقیمی عضو هیات مدیره و خزانه دار اتاق مشترک اتاق ایران و روسیه گفت: در حال حاضر که دو کشور روسیه و ترکیه در روابط خود دچار تنش هستند، ما می توانیم با استفاده بهینه از فرصت ، این خلا به وجود آمده را پر کنیم .

وی ادامه داد: به سبب اینکه این کشور پهناور و دارای یک بازار مستعد است ما باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم و با توجه به اینکه  روسیه در حدود چهار ماه از سال را در یخبندان کامل به سر می برد، بسیاری از کالاها نظیر مواد غذایی،میوه،تره بار، گل و گیاه که از مهمترین محصولات نیاز جامعه مصرفی است می تواند از طریق کشور ما تامین شود.

عضو هیات مدیره و خزانه دار اتاق مشترک اتاق ایران و روسیه تصریح کرد:اگر ما به سمت تسهیل صدور روادید و در آینده لغو روادید پیش رویم می توانیم شرایطی برد-برد را برای دو کشور رقم بزنیم.

وی ادامه داد: بیشترین کالاهایی که در حال حاضر به این کشور صادر می شود، مواد غذایی،مواد کشاورزی و محصولات لبنی است.

وی تاکید کرد: اگر ناوگان حمل و نقل ما در کنار افزایش امکانات توسعه ای ،سرعت عمل حضور در روسیه را افزایش دهد ما می توانیم به صورت مطلوب تری ازاین بازار استفاده کنیم.

منبع:افکار

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس