دیدبان

کارشناسی که به خاطر حاج قاسم ممنوع التصویر شد

کارشناسی که به خاطر حاج قاسم ممنوع التصویر شد

دیدبان: هفته گذشته بود که شبکه خبری الجزیره متعلق به کشور قطر، در ارتباط با حسن هانی زاده یکی از تحلیلگران و کارشناسان کشورمان، نظر وی را در خصوص اوضاع منطقه به ویژه کشورهای سوریه و عراق و تحولات اخیر آن جویا شد؛ در اثنای این گفتگو، مجری الجزیره مصاحبه را به سمت تخریب سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه سوق داد و سعی داشت به گونه ای هانی زاده کارشناس ایرانی را وادار به دادن پاسخ مدنظر مدیران وابسته الجزیره کند. 

 

پاسخ های هوشمندانه هانی زاده باعث شد تا مدیران الجزیره مجبور به قطع این گفتگو شوند. قطع گفتگویی که بیش از خود مصاحبه در محافل خبری و رسانه ای سر و صدا به پا کرد. 

 

در این گفتگو، مجری برنامه از هانی زاده پرسید: همانگونه که حیدر العبادی نخست وزیر عراق تلاش می کند خود را از هرگونه گرایش مذهبی در رویدادهای فلوجه به دور نشان دهد، اما نشانه ای از مذهبی گرایی وجود دارد که همان حضور گسترده ایران به ویژه ژنرال قاسم سلیمانی در رویدادهای فلوجه است، به نظر جنابعالی چرا تهران خود را در چنین وضعیتی قرار داده است؟
    
هانی زاده در پاسخ به مجری الجزیره گفت: واقعیت آن است که سردار قاسم سلیمانی اکنون در خط مقدم جبهه فلوجه حضور دارد، چون ژنرال های عرب در این لحظه در عشرتکده های لاس وگاس، پاریس و لندن هستند، در حالی که این سردار جانش را برای کمک به عشایر سنی فلوجه کف دستش گرفته تا تمام اتهامات وارده درباره وجود اهداف مذهبی نزد ایران یا بسیج مردمی را خنثی کند؛ فلوجه بیشتر از 2 سال اشغال شده بود، اما هیچ صدایی از اعراب یا ژنرال های عرب برای کمک به اهالی آن شنیده نشد، لذا وقتی خلأ امنیتی و همچنین بی توجهی عربی نسبت به اوضاع امنیتی عراق مشاهده می شود، سردار سلیمانی مجبور است امکانات و دانش خود را در اختیار ملت و نیروهای مسلح عراق قرار دهد تا فلوجه آزاد شود.

 

ممنوع التصویری در الجزیره!

در همین رابطه حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، اظهار داشت: بعد از قطع آن مصاحبه، سایر شبکه ها کما فی السابق در موضوعات منطقه ای و سیاسی با من گفتگو می کنند اما ظاهرا مدیران الجزیره دستور داده اند که دیگر با من مصاحبه ای صورت نگیرد.

وی افزود: دلیل این امر آن است که رسانه های وابسته به آل سعود، اصولا فاقد نگاه رسانه ای هستند و نسبت به جمهوری اسلامی به ویژه چهره های تاثیر گذار آن همچون حاج قاسم سلیمانی کینه دارند.

هانی زاده ادامه داد: مجری الجزیره در جریان آن گفتگو تلاش های زیادی کرد تا جهره سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را تخریب کند اما اراده خداوند بالاتر از آن است و من هم با بضاعت اندک خود در مقابل صحبت های غیرمنطقی وی واکنش نشان داده و از آنچه که حق بود دفاع کردم.

این کارشناس سیاسی در پایان با بیان اینکه پاسخ من به الجزیره بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت عنوان کرد: حتی بسیاری از "سایت های خبری عرب زبان" که از رهبران کشورهایشان دل چرکین هستند گفتگوی من در شبکه الجزیره و حمایت از سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را بازتاب گسترده ای دادند.

منبع:میزان

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن