دیدبان

پلمب ۳۸ عطاری و دستگیری ۹ نفر

پلمب ۳۸ عطاری و دستگیری ۹ نفر

دیدبان: جلال غفارزاده اظهار کرد: در استان البرز از تعداد 700 عطاری فعال حدود 50 درصد دارای پروانه صنف هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: این عطاری‌ها همچون داروخانه وارد عرصه دارویی و سلامت شده و حتی در نقش داروساز اقدام به تولید داروهای روان‌گردان و مخدر می‌کردند که در حال حاضر پلمب شده‌اند.

رئیس اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار کرد: در اواخر سال 1394 و اوایل امسال از تعداد 225 عطاری بازدید شده، مجموعاً 38 عطاری پلمب، 9 نفر به دلیل فروش مشروبات الکلی دستگیر و بالغ بر 150 پرونده قضائی تنظیم شده که به سرعت در حال پیگیری است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز افزود: در حال حاضر نه تنها در استان البرز بلکه در اکثر کشور تعدادی از عطاری‌ها تهدید جدی برای سلامت و فرهنگ جامعه به شمار می‌روند.

غفارزاده، با بیان اینکه این عطاری‌ها رسماً انواع مخدر و ترکیبات غیر مخدر روان گردان صنعتی عرضه می‌کنند، ادامه داد: در مواردی فروش الکل‌های طعم‌دار که به شدت سلامت جامعه را تهدید می‌کند برای آنان تبدیل به شغل عادی شده است.

ساماندهی وضعیت فعالیت عطاری‌های کشور ضروری است

این مقام مسئول خواستار ساماندهی وضعیت فعالیت عطاری‌ها شد و تصریح کرد: این مراکز غیر مجاز بدون هیچ نسخه‌ای اقدام به فروش داروهای گیاهی و دیگر محصولات می‌کنند و در صورت بروز مشکل به هیچ وجه پاسخگو نیستند.

وی گفت: در این زمینه گزارش‌های مردمی بسیاری را دریافت کردیم که حاکی از عوارض شدید داروهای عرضه شده توسط تعدادی از این عطاری‌ها بوده که شخص حتی قادر به اثبات آن نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز و تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن و بازرسی نظارت در پایان افزود: مراکز پلمب شده و افرادی که دستگیر شده‌اند طی مراحل قانونی مجازات می‌شوند و در صورت شدت تخلفات پروانه فعالیت آنها به طور کامل منحل خواهد شد.

منبع:فارس

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس