دیدبان

علم‌الهدی: اندازه یک کافر به امام معتقد شوید

علم‌الهدی: اندازه یک کافر به امام معتقد شوید

دیدبان: سید احمد علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: عده‌ای تلاش دارند امام را در یک هاله تاریخی و اساطیری حفظ کنند و در این آئین امام را نشان دهند و می‌گویند امام مخصوص زمانی بود و تحولات زمانه، زندگی اجتماعی و سیاسی ما را در جهت دیگری قرار داده است و عده‌ای سعی می‌کنند تحت عنوان حتی عشق به امام این تصویر را نشان دهند و این بزرگترین خیانت به امام است.

وی گفت: امام یک شخصیت تاریخی نبود، عده‌ای از کوته فکرانی که این گونه فکر می‌کنند بیایند اندازه یک آمریکایی کافر به امام معتقد شوند اما عده‌ای که از امام دم می‌زنند می‌خواهند امام را شخصیتی تاریخی جلوه دهند که موقعیتش گذشته است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: خطر بزرگ تحریف انقلاب ما، تحریف امام انقلاب است، اگر عده‌ای بخواهند امام را تحریف کنند بدانیم که تحریف امام موجب تحریف انقلاب می‌شود و هر سال باید یک بازخوانی نسبت به امام داشته باشیم، امام یک کتاب و رهنمود و یک مانیفست برای ملت انقلابی است و این منحصر به ایران نیست و برای تمام مسلمانان جهان است.

به نوشته تسنیم، وی با اشاره به اینکه جزء جزء این کتاب باید خوانده شود و راهبرد ما باشد اظهار داشت: بزرگترین راه مقابله با تحریف امام توجه به اصول امام است، 25 سال یعنی یک ربع قرن، بیانگر کتاب امام است، امام در 25 سال به صورت یک کتاب درآمده است که تحریف این کتاب، تحریف انقلاب را در پی دارد و باید به اصول امام برای مقابله با این تحریف توجه کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصول قطعی امام راحل افزود: اصل اول این بود که امام میان دو اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی تفکیک قائل شد. به فرموده امام که توجه کنیم اسلام آمریکایی باز خود شامل دو اسلام سکولار و اسلام تحجر می‌شود، اسلامی که به حکومت و سیاست کاری ندارد و با هر آرمان سیاسی می‌سازد این اسلام، اسلام آمریکایی سکولار است و اسلام تحجر نیز تنها در یک سلسله مسائل خاص عاطفی خلاصه می‌شود.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: اسلام ناب، اسلامی است که همه حرکت‌ها از آیات و روایت اتخاذ شده است و به عنوان تکلیف در عرصه سیاسی و اجتماعی ابلاغ می‌شود.

وی گفت: اصل دوم از اصول امام عبارتست از اتکال به خدا و بی اعتنایی و بی اعتمادی به دشمن؛ امام در تمام مراحل تشکیل نظام و قیام، روحیه اش تفاوتی نداشت و همواره به خدا توکل کرد؛ کسی که بخدا اعتماد نداشته باشد و بخواهد مشکلش را از طریق دروازه غرب برطرف کند به جایی نمی‌رسد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه اصل سوم امام، مردم محوری بود گفت: امام به مردم اعتماد داشت و اراده آنها را باور داشت و معتقد بود آنجایی که امکانات نظام اجازه حل مشکل را نمی‌دهد باید مطلب را به مردم سپرد و در جنگ تحمیلی این مسئله را شاهد بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: امام معتقد بود باید کار را به مردم سپرد، در عملیات فتح المبین این مسئله را شاهد بودیم و دفاع مقدس با پیروزی و عزت تمام شد؛ اصل چهارم امام این بود که در مردم عشق محرومان را قبول داشتند و اشراف و قشر رفاه طلب را به عنوان مردم قبول نداشت. امام وقتی گودنشینان آخر تهران به ملاقاتشان آمدند فرمودند من یک موی شما را به تمام کاخ نشینان نمی‌دهم، امام حتی از ادبیات اشرافی بدشان می‌آمد.

آیت الله علم الهدی گفت: امام با استکبار کنار نمی‌آمد، تحریف امام از اینجا آغاز می‌شود، انگلیسی‌ها فکر کردند مردم مقلد بی بی سی هستند و در نزدیکی رحلت امام آمدند یک مشت اراجیف را سرهم کردند و گفتند امام با کارتر و کندی رابطه داشته است؛ به امام تهمت زدند.

وی بیان کرد: اینها فکر کردند در این مردم جایگاه دارند تا جایی که بیایند اراجیف سرهم کنند و این بشود معیار امام شناسی مردم، شیطان تر و احمق تر از انگلیس در دنیا نیست، شیطنت با عقل تفاوت دارد، فکر کردند مردم حرف اینها را باور می‌کنند. امام در تمام عمر خود یک لحظه به دشمن اعتماد نکرد و حتی در برابر دشمن از سرسختی استکبارستیزی خود پائین نیامد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: جریان ملی گرای جبهه ملی با یک شگرد سیاسی جلو آمد و برحسب مذاکرات با شاه قرار بود شاه فقط سلطنت کند و اصرار کردند که امام نیز بپذیرد اما امام جواب نامه را شفاهاً ارائه کردند و پاسخ جبهه ملی را دادند و لحظه‌ای تنازل نکردند.

آیت الله علم الهدی گفت: اینها اصول امام است و در حقیقت این اصول راهگشای ما است و ما بعد از 27 سال، داغ امام را مثل روز اول درک نمی‌کنیم، جای امام را خالی می‌بینیم اما چرا آن سوز و گداز را نداریم؟ زیرا می‌بینیم با رهبر فرزانه ما، امام 27 سال است کنار ما است زیرا چنین رهبری داریم. امام در نامه‌ای فرمودند که آیت الله خامنه ای متعهد به اسلام و بنای قلبی‌اش خدمت به ملت است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن