دیدبان

اعتراض به تبلیغ علنی «سقط جنین»

اعتراض به تبلیغ علنی «سقط جنین»

دیدبان: معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در واکنش به ترویج سقط جنین از سوی یکی از بازیگران کشورمان گفت: حامیان آزادی سقط جنین در واقع از کشتار عامدانه نوزادان حمایت می‌کنند.

فرشته روح افزا  با بیان اینکه ازدواج سفید یک رابطه ناپایدار است که نه مبنای شرعی دارد و نه قانونی، افزود: در جلساتی که به منظور بررسی این موضوع تشکیل شده است، هنوز به اصطلاحی برای توصیف این شیوه زندگی نرسیده ایم اگرچه اصطلاحاتی مثل «همباشی» یا «همخانگی» مطرح شده، اما هنوز به تایید نرسیده است. منتظریم تا فرهنگستان زبان فارسی یک لغت متناسب با قبح این نوع رابطه در نظر بگیرد تا زشتی آن را بازنمایی کند.

وی تاکید کرد: ما این نوع زندگی را در فرهنگهای مختلف بررسی کردیم و در هیچ فرهنگی به این شیوه زندگی، ازدواج نمی گویند. از سوی دیگر نمی دانیم چرا به این سبک غلط زندگی، «سفید» گفته می شود؟ حتی اگر اثبات شود دو نفر رابطه ای خارج از عرف دارند ما قوانین محکمی برای برخورد با این رابطه داریم پس چطور به این زندگی ازدواج سفید گفته می شود؟ آیا این به آن معنا نیست که ازدواج‌های شرعی و قانونی سیاه است؟

معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان ادامه داد: در ازدواج شرعی یک سری حقوق مدنی و قانونی برای زن مترتب است اما در این شیوه، زن هیچ پشتوانه قانونی و هیچ حق و حقوقی ندارد.

روح افزا با اشاره به اینکه عده ای دانسته یا ندانسته با به کار بردن این لفظ می خواهند فرهنگ سازی کنند، خاطرنشان کرد: هرکس این لغت را وارد فرهنگ ما کرده، حساب شده کار کرده است.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرها که در جهت عادی سازی این نوع رابطه در کشور به کار می رود، گفت: فردی در دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در مورد بچه دار شدن این افراد صحبت کرده و گفته است که انتظارات برای افزایش نرخ باروری در کشور با این ازدواج ها محقق نمی شود. باید از ایشان پرسید در حالی که در عرف جامعه ما و قوانین کشور این نوع رابطه تعریف نشده است، چطور ایشان انتظار فرزندآوری در ازدواج به اصطلاح سفید را مطرح می کنند؟

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: ما این نوع روابط را قبول نداریم پس بچه حاصل از این رابطه نیز دردی از جامعه ما دوا نمی کند. اگر وزارت کشور یا هر نهاد دیگری بخواهد مسئول بررسی این موضوع شود، باید ابتدا زشتی این عمل معرفی شود. وقتی در مورد بچه دار شدن یا نشدن این زندگی‌ها صحبت می‌کنیم یعنی اساس این رابطه را پذیرفته ایم در حالی که این سبک زندگی به هیچ وجه مورد پذیرش ما نیست.

حمایت از سقط جنین حمایت از کشتار کودکان است

روح افزا با انتقاد از افرادی که در جامعه تفکرات فمنیستی را نشر می دهند، ادامه داد: افرادی که نشانه‌های فمنیست را اشاعه می دهند در واقع نشانه گروه‌های حامی سقط جنین یا به تعبیر صحیح‌تر کشتار عامدانه کودکان را ترویج می‌کنند.

وی گفت: این چه حمایتی است و مگر کودک پیش از تولد حق حیات ندارد؟ در ایران حق سقط جنین نداریم مگر با نظر پزشکی قانونی و در شرایطی که کودک دارای بیمارهای ویژه یا نگه داشتن فرزند برای مادر خطرناک باشد.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: سقط جنین مورد نظر این گروه که یک بازیگر سینما هم با نشان دادن علامت آنها، حمایت خود را از این گروه اعلام کرده است، چیزی جز قتل عام کودکان برای کسب لذت های دنیوی توسط مادران بی مسئولیت نیست.

قوه قضاییه به موضوع حمایت از سقط جنین ورود کند

روح افزا ادامه داد: قوه قضاییه باید حتما به این موضوع ورود کند زیرا کسی حق ندارد از یک گروه که رفتاری خلاف انسانیت و شرع را تبلیغ می کند به این شکل حمایت کند. نباید اجازه داد این افراد در فرهنگ ما نفوذ کنند. سقط جنین هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی در کشور ما محدود شده است. حتی از نظر پزشکی هم دلایل بسیاری برای زیان بار بودن سقط جنین برای مادران وجود دارد و مادرانی که فرزند خود را سقط می کنند، دچار افسردگی می شوند.

وی تاکید کرد: رفتار این خانم بازیگر سینما که اخیرا از جشنواره کن بازگشته است، در چارچوب آزادی بیان نیست چون تبلیغ علنی خلاف قانون و شرع به شمار می رود. ما کرسیهای آزاداندیشی یا مراکز علمی تخصصی را داریم که افراد می توانند نظرات خود را در آنجا اعلام کنند اما این یک فعالیت ترویجی و تبلیغاتی است. کجای جهان یک بچه باید کشته شود تا مادر او بتواند به لذت‌های خود مشغول باشد؟

از نظر اسلام فرقی بین کشتن فرزند پس از تولد با زمانی که در بدن مادر است وجود ندارد و این به مثابه قتل است و حکم قصاص دارد. معتقدم این رفتار حتی فمنیستی هم نیست بلکه در کوتاه مدت به نفع مردان و در بلندمدت به ضرر کل جامعه است.

منبع:مهر

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس