دیدبان

آینده سیاسی احمدی‌ نژاد چه می شود؟

آینده سیاسی احمدی‌ نژاد چه می شود؟

دیدبان: آینده سیاسی احمدی‌نژاد یک علامت سوال بزرگ در سپهر سیاست ایران است. مردم، ناظران و تحلیلگران سیاسی می‌خواهند بدانند که رئیس‌جمهور سابق ایران بالاخره چه تصمیمی برای آینده خود به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ دارد.

 نامه نوشت؛ برخی بر این باور هستند که او بازهم با پرچم اصولگرایی به صحنه خواهد آمد و عده‌ای دیگر فکر می‌کنند احمدی‌نژاد همچون گذشته، تنها عمل می‌کند و به عنوان نامزد مستقل وارد کارزار رقابت خواهد شد. از سوی دیگر بخشی به واسطه رفتار احمدی‌نژاد در دولت گذشته و تخلفات بیشماری که در زمان ریاست او رخ داده است، معتقد هستند که شورای نگهبان اجازه حضور به رئیس‌جمهور سابق ایران نخواهد داد و او را رد صلاحیت خواهد کرد.

از سوی دیگر خود احمدی‌نژادی‌ها می‌گویند که او هیچ برنامه‌ای برای حضور در عرصه سیاست به ویژه انتخابات ندارد. آنها این‌گونه القا می‌کنند که تنها هدف احمدی‌نژاد در سال‌های پیش رو، تبیین اندیشه امام خمینی است. دراین میان اما به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد به دنبال حضور در صحنه سیاسی کشور به ویژه انتخابات است. سفرهای استانی او در این ماه‌ها به خوبی بیانگر همین معناست. احمدی‌نژاد برای حضور نه به دنبال جریان‌های سیاسی است نه دعوت شخصیت‌ها، بلکه او برای حضور یک شرط مهم و اساسی دارد و آن‌هم دعوت مردم است.

آن‌گونه که از شواهد است پیداست او و دوستانش به دنبال اجرای برنامه‌ای مدون برای حضور در عرصه سیاسی هستند. شنیده‌ها حکایت می‌کند که احمدی‌نژاد شرط حضور خود در انتخابات را دعوت حضوری مردم می‌داند و تنها به این واسطه حاضرخواهد شد در عرصه انتخابات حضور داشته باشد. حضور جمعیت گسترده در میدان نارمک و فریاد حمایت از احمدی‌نژاد و دعوت از او برای حضور در انتخابات سال آینده بخشی از این برنامه است.

 احمدی‌نژاد به شدت از شکست و رد صلاحیت وحشت دارد و به‌خاطر همین تلاش می‌کند تا تمام زوایای حضور در عرصه انتخابات را بسنجد. او دوست ندارد بی‌گدار به آب بزند تا تبدیل به نامزد رد صلاحیت شده یا نامزد بازنده انتخابات لقب بگیرد، به خاطر همین تلاش می‌کند از میزان محبوبیتش نزد مردم و احتمال تایید صلاحیتش مطمئن شود. آنچه مشخص است احمدی‌نژاد خود را برای حضور در انتخابات سال ۹۶ آماده می‌کند و این حضور به این شرط است که مردم از وی بخواهند و او نیز مطمئن به پیروزی و تایید صلاحیت باشد. قطعا در ماه‌های پیش رو شاهد تحولات گسترده‌ای در طیف احمدی‌نژاد و حامیان او هستیم. آنها قبل از بهار سال ۹۶ تصمیم خود را برای حضور در صحنه رقابت سال ۹۶ خواهند گرفت.

منبع:آرمان

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن