دیدبان

سکوت معنادار مسئولان وزارت علوم درباره حذف یک بند!

سکوت معنادار مسئولان وزارت علوم درباره حذف یک بند!

دیدبان: ابتدای هفته گذشته بود که وزارت علوم آیین نامه جدید شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های کشور را که از سوی وزیر علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است را منتشر کرد. آیین نامه ای که نسبت به قوانین گذشته نکته ای قابل تأمل دارد. درآیین نامه شوراهای صنفی که آخرین قوانین شورای های صنفی از جمله وظایف شورای واحد، شورای موسسه، نحوه برگزاری انتخابات و دیگر مسائل تشریح داده است، جریانی مرموز اقدام به حذف بندی نموده است که تعجب برانگیز است.

در این آیین نامه نسبت به قوانین قبلی تغییراتی به وجود آمده که یکی از تغییرات مربوط می شود به بخش «ه» یعنی انتخابات و شرایط اولیه کاندیداها است.

در آیین نامه گذشته، در بخش اول قوانین انتخابات - بخش «د» و ماده 10- "اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی" از شرایط اصلی کاندید شدن در شوراهای صنفی بود. (طبق تصویر زیر)

آیین نامه قدیمی شوراهای صنفی

اما در آیین نامه جدید که بند «د» به ماده 14 منتقل شده، این بند حذف شده است.

آیین نامه جدید شوراهای صنفی ابلاغی از طرف وزارت علوم

اما این مسئله با سکوت و واکنش های انفعالی مسئولان وزارت علوم روبرو شده است؛ عبدالحسین فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در گفتگو با فارس ضمن اظهار بی اطلاعی از این مسئله گفت: چنین مسئله‌ای غیرممکن است و من حتماً پیگیری کرده و رسانه‌ها را در جریان نحوه کار قرار می‌دهم.

مشاور وزیر علوم در حالی چنین مسئله ای را غیر ممکن دانسته که ابوالحسن ریاضی معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان نیز طی گفتگویی با فارس، ضمن تأیید این مسئله گفت: آیین‌نامه صنفی دانشجویان مربوط به مسائل آموزشی است و در این آیین‌نامه قید کردیم که دانشجویان و اعضای این شورا اجازه فعالیت سیاسی ندارند و هر گونه فعالیت سیاسی ممنوع است. به همین دلیل بندهای موجود در آیین‌نامه نیز مرتبط با شرایط آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از طرفی انجام خدمات صنفی و کمک به سلف‌سرویس‌ها و خوابگاه‌ها از همه دانشجویان استفاده می‌کنیم و معیارهای سنجش برای انجام این فعالیت‌ها، آموزشی است.

ابوالحسن ریاضی، معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم نیز در گفتگویی با خبر 20:30، تنها با بیان این مطلب که "شوراهای صنفی در دانشگاه ها جای فعالیت سیاسی نیست"، پیگیری امور تغذیه و خوابگاه و دیگر مسائل صنفی دانشجویان را از کارویژه این انجمن ها دانست. و از حذف این بند چیزی بر زبان نیاورد.

منبع:خبرگزاری دانشجو

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟