دیدبان

نظر یک بازیگر زن در مورد حضور جوانان در مسجد

نظر یک بازیگر زن در مورد حضور جوانان در مسجد

دیدبان: آزیتا حاجیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در آستانه فرا رسیدن دهه تکریم و غبارروبی مساجد با اشاره به نقش بی‌بدیل مسجد در جامعه ایرانی، گفت: در تمام ادیان الهی مکان عبادت، محلی مقدس برای تعالی روح و روان انسان‌ها است.

وی افزود: حضور در عبادتگاه روح انسان را به خداوند هستی‌بخش متصل می‌کند و چه عاملی از این بهتر و مهمتر برای رسیدن به آرامش؟! می‌توان حتی گوشه‌ای از خانه را به عنوان سجده‌گاه، از هر پلیدی و زشتی منزه کرد و آن قطعه از خانه را به محراب مبدل ساخت.

حاجیان ادامه داد: مزیت عبادت متوجه انسان است وگرنه خداوند از هر نیازی مبرا است. این انسان است که به عبادت محتاج است نه خداوند. این انسان است که می‌تواند با سجده در برابر خداوند، خود را به منبع اصلی آفرینش و گسترنده کائنات وصل کند و از این راه روح خود را گسترده کند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «کیمیا» اضافه کرد: به گفته حضرت امیرالمؤمنین (ع) انسان از سه راه عشق، ترس و نیاز به سمت خداوند متمایل می‌شود، اگر این اتصال از سر عشق باشد دو مورد دیگر نیز بخودی‌خود حل خواهند شد. جان کلام مسجد نیز همین رجوع به خداوند و سجده در برابر اوست.

وی تصریح کرد: این مکان مقدس نه تنها یک عبادتگاه که می‌تواند پایگاهی اجتماعی باشد. این موضوع بخوبی در دوران دفاع مقدس مشهود بود، زمانی که محل اجماع مردم و وحدت محله بود.

حاجیان با اشاره به اینکه نباید از آسیب‌های متوجه مساجد سرسری گذشت، اظهار داشت: در این مورد باید کار کارشناسی دقیق آسیب‌شناسانه در حوزه‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی توسط متخصصان و پژوهشگران برجسته و کاربلد صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عوامل حضور جوانان در مساجد نیازمند تحقیق پایه‌ای است. باید در گام اول نوع رابطه جوانان با آفریدگار و چگونگی نگرش آنان به دین و مذهب بررسی شود تا در گام بعد به دنبال چگونگی رونق مساجد برویم.

بر اساس این گزارش، دهه آخر ماه شعبان المعظم (20 تا ٢٩ شعبان) به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده و فلسفه آن شناسایی کارکردهای مغفول مساجد و آماده‌کردن خانه‌های خدا برای حضور عبادت‌کنندگان و ورود به ماه مبارک رمضان است.

منبع: فارس

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس