دیدبان

دو ناوشکن هندی در بندرعباس پهلو گرفتند

دو ناوشکن هندی در بندرعباس پهلو گرفتند

دیدبان: دریادار دوم آزاد فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش در مراسم استقبال از ناوگروه هند، گفت: دو فروند ناوشکن کشور هند به نام‌های(گانگاF22) و(تریکند  F51 ) در راستای حفظ و ارتقای سطح تعاملات بین دو کشور به مدت 4 روز با حضور در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از منطقه و شهر بندرعباس بازدید خواهند کرد.

وی افزود: حضور یگان‌های نظامی از نیروهای دریایی کشورهای مختلف به خصوص  کشورهای منطقه حامل پیام صلح، پایداری و امنیت در عرصه دریاست و حفظ امنیت منطقه فقط و فقط به کمک کشورهای منطقه امکان‌پذیر است و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در این منطقه به خاطر منافع کشورهای منطقه نیست.

فرمانده منطقه یکم نداجا افزود: ما معتقدیم تعاملاتی که بین کشورهای منطقه وجود دارد موجب ارتقای سطح روابط در حوزه سیاسی، اقتصادی و نظامی شده و امنیت منطقه را تقویت می­‌کند.

دریادار دوم آزاد خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته این دومین بار است که ناوگروه هندی در منطقه یکم حضور پیدا می‌کند و مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای چهار روز توقف ناوگروه هندی یک تمرین مشترک دریایی جهت تبادل اطلاعات نظامی و تبادل تجربیات دریایی و دیدار با مقامات بلندپایه استان خواهد بود.

ناخدا آمول ام سابنیس فرمانده ناوگروه هندی ضمن خوشحالی و خرسندی از حضور این دو فروند ناو در ایران و نیروی دریایی ارتش ایران خاطرنشان کرد: ایران و هند روابط تاریخی با هم دارند و حضور ما در اینجا به منظور ادامه و استحکام این روابط است.

منبع:تسنیم

 

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس