دیدبان

قلیان قهوه خانه ها دیگر چاق نمی شود

قلیان قهوه خانه ها دیگر چاق نمی شود

دیدبان: سردار خلیل هلالی رئیس پلیس اماکن عمومی ناجا، در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات گفت: در ستاد کنترل دخانیات وظیفه هدایت وضعیت بهداشت را در سطح جامعه در رابطه با مصرف مواد دخانی بر عهده گرفته‌ایم در این زمینه قاچاق مواد دخانی به کشور، عرضه عمده و خرد مواد دخانی و مصرف در سطح اماکن عمومی در چارچوب حیطه فعالیت ما قرار دارد.

وی ادامه داد:‌ نیروی انتظامی در راستای وضعیت خود وظیفه دارد واحدهای صنفی و اماکنی که نسبت به عرضه مواد دخانی اقدام می‌کنند را با همکاری وزارت بهداشت و سازمان‌های صنفی دیگر برخورد کنند.

سردار هلالی افزود: بخشی از قهوه‌خانه‌ها که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند در یک برنامه درازمدت بحث حذف خدمات قلیان را خواهند داشت اما برای واحدهای صنفی قهوه‌خانه که غیرقانونی عمل می‌کنند و برای سودآوری قلیان عرضه می‌کنند نسبت به شناسایی آنان اقدام می‌کنیم و در هفته دخانیات به صورت مستمر تا پایان سال شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد.

وی گفت:‌8 هزار واحد صنفی قهوه‌خانه بدون اخذ مجوز در سطح کشور در حال فعالیت است این تعداد شناسایی شده اما بیش از این رقم خواهد بود و برای بازرسی بیشتر مهلت وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر واحد صنفی اقدام به عرضه قلیان می‌کند در آینده‌ای نه چندان دور با آنها برخورد خواهد شد همچنین مراکز پذیرایی شامل رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و واحدهای صنفی دیگری که موضوع فعالیتشان به قلیان ربطی ندارد اما آن را سرو می‌کنند و تداخل صنفی دارند، این بخش نیز مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس اماکن عمومی ناجا در نتیجه طی هفته جاری که با عنوان هفته دخانیات نامگذاری شده با قهوه‌خانه‌هایی که بدون مجوز اقدام به عرضه قلیان می‌کنند، برخورد خواهد شد و بر خلاف سایر مراکز به آنها اخطار و مهلت 10 روزه داده نمی‌شود بلکه در اولین اقدام، پلمب می‌شوند.

مرتبط‌ها

بهترین هتل های شهر مشهد

گرگ یا گوسفند ناتو پشت آیفون است

آل خلیفه در سراشیبی سقوط

تحقیر با تدبیر رئیس‌جمهور چه نسبتی دارد؟

درس‌های عملیات آزادسازی خرمشهر

بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و عزت نفس