دیدبان

جایگزین احتمالی‌هاشمی برای ریاست خبرگان

جایگزین احتمالی‌هاشمی برای ریاست خبرگان

دیدبان:  یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: فضا را به خاطر رقابت‌های غیرمنصفانه سیاسی به گونه‌ای ساختند که شاید آیت‌الله هاشمی ریسک نکند و برای انتخابات ریاست خبرگان پنجم جلو نیاید.

حجت‌السلام والمسلمین محمدتقی فاضل درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان، گفت: آقای هاشمی در تهران در راس لیست مردم قرار گرفت و بسیار رای آورد. اگر ایشان آنجا یک فرد عادی تلقی بشود و کسانی دیگر در راس جریان خبرگان رهبری قرار بگیرند این یک نوع توهین به رای مردم خواهد بود.

وی افزود: به نظر من، بهترین فردی که در مجلس خبرگان حضور دارد هم از جهت استعداد، مدیریت و هم از نظر محبوبیتی که در بدنه جامعه دارد، آقای هاشمی است؛ ولی فضا را به گونه‌ای ساختند و درست کردند که شاید ایشان ریسک نکند و جلو نیاید که آن هم به خاطر رقابت‌های غیرمنصفانه  سیاسی است.

این استاد حوزه و دانشگاه  تصریح کرد: به نظرمن، آیت الله هاشمی اصلا کاندیدای ریاست خبرگان نمی‌شود. آقای هاشمی هم در بدنه روحانیت سنتی نفوذ و طرفدار دارد و هم در مراجع قم. آنها، ایشان را به عنوان کسی که در کنار امام و در تاریخ انقلاب بوده قبولش دارند. آقای هاشمی، فردی است که ارزشهای ذاتی خودش را دارد و نمی توان به این سادگی حذفش کرد.

عضو جامعه مدرسین قم در پایان گفت: اگر آقای هاشمی و آقای امینی نیایند، فرد بعدی که میتواند تا اندازه ای جریان اعتدال را هدایت بکند آقای امامی‌کاشانی است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن