دیدبان

اعتراض به سانسور تصویر رئیس دولت اصلاحات

اعتراض به سانسور تصویر رئیس دولت اصلاحات

دیدبان: حسین دهدشتی به نطق‌های روز گذشته اعضای جبهه پایداری را که از تریبون مجلس علیه رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت سخن گفتند، واکنش نشان داد.

نماینده آبادان که اخیرا در دور دوم انتخابات مجلس دهم از ورود به این مجلس بازماند، با ابراز تاسف از آنچه که دیروز علیه دو چهره بزرگ نظام از تریبون مجلس بیان شده، گفت: چطور درباره دو تن از کسانی که در انتخابات اخیر بیشترین رای را کسب کردند، اینگونه از تریبون مجلس قضاوت شد؟

او در ادامه سخنانش از ممنوع التصویری سیدمحمد خاتمی هم انتقاد کرد و گفت: این چه اوضاعی است که خبرنگار اگر بخواهد همین حرف مرا روایت کن می نویسد "دهدشتی درباره رئیس دولت اصلاحات گفت". چگونه صداوسیما عکس رئیس جمهور رژیم صهیونیستی را پخش می‌کند اما عکس رئیس دولت سابق خودمان را نه؟

دهدشتی در ادامه نطقش خطاب به حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، گفت: شما بر خلاف آموزه‌های دینی ترحمی به خانواده فوتبالیست مرحوم نکردید و درباره او آنگونه سخن گفتید. اما درباره محکومیت حمله کنندگان به عربستان گفتید که چند نفر بازداشت شدند. آیا می‌توان امیدوار بود که روزی نام آنها را هم بگویید؟ چرا از محکومان حمله به علی مطهری چیزی نمی‌گویید؟

وی افزود: چرا در قوه قضاییه اگر با برخی خاطیان از این دست یا برخورد نمی شود، یا اگر هم می‌شود هم مسکوت و بی سروصداست؟ چطور جلسه دادگاه زنجانی هر روز برگزار می شود اما دادگاه مرتضوی چندماه یک بار برگزار می شود؟ برای آخرین بار از این تریبون می گویم که تخلفات مرتضوی در مجلس اثبات شده و هزاران ساعت وقت در جلسات کمیته تحقیق و تفحص صرف شده است. کارشناسان ما معلوم نیست از سوی چه نهادی تعقیب می شدند و حتی در انتخابات اخیر مجلس تهدید شدند اما هنوز قوه قضاییه به نتیجه این تفحص توجهی نکرده است. حال آنکه طبق قانون، قوه قضاییه سه ماه فرصت برخورد داشته اما آیا مبتنی با عدل کیفری این موضوع را بررسی کرده؟

نماینده آبادان ادامه داد: چرا پرونده احمدی نژاد بررسی نمی شود تا هوس صدرات دوباره با وعده های دروغ و هدر دادن بیت المال به سرشان نزند؟

او با تاکید بر اینکه مجلس باید در بعد نظارت پویا ر باشد، ادامه داد: متاسفانه برخی ابزارهای نظارتی مجلس مثل تحقیق و تفحص، کم اثر شده است. ورود مجلس به به پرونده زنجانی ورود خوبی بود که خوشبختانه در دستگاه قضا پیگیری شد اما  در مورد مرتضوی قوه قضاییه بسیار کند است.

دهدشتی در پایان نطقش خطاب به مردم حوزه انتخابیه گفت: به واسطه کوتاهی و غفلت‌های احتمالی از مردم آبادان و خوزستان و مقام معظم رهبری عذرخواهی می‎کنم. امیدوارم مجلس آینده به دور از جناح بندی‌ها در برخورد با مفاسد اقتصادی عمل کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن