دیدبان

موسیقی هم «سرطان» گرفت!

موسیقی هم «سرطان» گرفت!

دیدبان: سرطان اتفاقی است که این روزها افراد زیادی را درگیر خود کرده است و همیشه صحبت از این موضوع دغدغه‌ای است.
 

موسیقی هم «سرطان» گرفت!

سرطان اتفاقی است که این روزها افراد زیادی را درگیر خود کرده است و همیشه صحبت از این موضوع دغدغه‌ای است که کمابیش از زوایای گوناگون به آن پرداخته می‌شود. این بار دو آهنگساز با هنر موسیقی روند این بیماری را در آلبومی به نام «درخشش خورشید در اشک ماه چهاردهم» به گوش مردم رسانده‌اند.

«سپهر بحرایی» یکی از آهنگسازان این آلبوم است که در خصوص شکل‌گیری این اثر عنوان کرد: شروع این موسیقی از چند سال پیش بود و در رابطه با روند بیماری سرطان است که آن را به صورت موسیقیایی درآورده‌ایم. در این زمینه تحقیقات زیادی انجام شده که در بخش روانشناسی بر عهده دکتر نیما رضایی و گیلدا رجبی دماوندی بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع دغدغه خودمان بود. این آلبوم ٧ قطعه دارد که برای اولین بار در جهان است که به صورت تخصصی و بدون کلام یک بیماری تبدیل به موسیقی می‌شود و این به نوعی اولین موسیقی سلامت دنیا است.

بحرایی افزود: قرار است که بر اساس این آلبوم هم فیلمنامه‌ای نوشته شود و برای آن نیز به طور جداگانه موسیقی ساخته شود.

«رهی کریمی» دیگر آهنگساز این آلبوم در ادامه گفت: ٧ روندی که در بیماری‌های حاد وجود دارد را سعی کرده‌ایم که در این آلبوم موسیقی رعایت کنیم. البته یکی از اشعار حافظ هم برای ما الهام بخش بود، نامگذاری این قطعات هم به این ترتیب است: شوک، انکار، تزلزل فکری، عصیان، برگرفته از تم کودکانه، ققنوس.

گفتنی است؛ مراسم رونمایی از این آلبوم در اواخر اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن