دیدبان

حمایت دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) از عارف

حمایت دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) از عارف

دیدبان: متن این بیانیه به شرح زیر است: 

"... ولیکن احب الامور الیک اوسطها فی الحق، و اعمها فی العدل، و اجمعها لرضی الرعیه ... و انما عماد الدین و جماع المسلمین، و العده للاعداء، العامه من الامه، فلیکن صغوک لهم، و میلک معهم ..."  ای مالک! "... محبوب ترین کارها در نزد تو، باید اموری باشد که با میانه ‏روى سازگارتر، با عدالت دمسازتر و با خشنودى توده مردم همراهتراست ... همانا ستون دین و انبوهى مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان، توده ملت هستند. پس همواره باید توجه و میل تو به ایشان باشد ..."  (برگرفته از نامه 53 نهج البلاغه)  فراز فوق برگرفته از نامه حضرت امیر المومنین علی (ع) به مالک اشتر، علاوه بر اینکه بر عنصر افکار عمومی در تنظیم رابطه دولت و ملت مهر تایید می نهد، چراغ راهی را فرا روی کلیت نظام اسلامی قرار می دهد تا در فراز و نشیب های سیاسی و اجتماعی، همواره به آرای عمومی و خواست واقعی ملت توجه نموده و در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها، اعتماد، اقبال و مشارکت مردمی را سرمایه و پشتوانه قابل اطمینان برای تحقق اهداف و برنامه های خود بداند. از این رو، برداشتن گامهای استوار و موفقیت آمیز برای اداره جامعه و حل مشکلات آن، در گرو حفظ مقبولیت و مشروعیت مردمی، در پیش گرفتن مشی صحیح و مبتنی بر اعتدال (پرهیز از افراط و تفریط) و تلاش برای اصلاح و بهبود مستمر امور است. 

حق حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت اجتماعی خود در ذیل فصل پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده و در آن تصریح شده است که کسی نمی تواند این حق را از او سلب یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد. بر همین اساس، همه پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم، یکی از مهمترین طرق اعمال حق حاکمیت ملی شمرده شده است. بی شک حضور شورانگیز، آگاهانه و حداکثری ملت ایران به ویژه جوانان و آینده سازان این مرز و بوم در پای صندوق های رای در هر دوره از انتخابات، نشان از بلوغ روز افزون سیاسی و اجتماعی آنان، علاقه مندی وافر به اعمال حق حاکمیت خود و مشارکت در تعیین سرنوشت، تاثیر گذاری مثبت در فضای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه همراه با درک حساسیت های ملی، منطقه ای و بین المللی و همچنین بیان خواسته ها و مطالبات برای اصلاح امور و جلوگیری از روندهای نادرست دارد.  

انتخابات و تکرار حماسه های حضور، پیام روشنی از امید به آینده و حمایت از مشی اعتدال و اصلاحات همراه با تقویت پایه های اقتدار و منافع ملی کشور داشته است. امروز فرصت بسیار مغتنمی برای مدیریت سیاسی جامعه فراهم شده است تا با پشتوانه ای عظیم و همسو با خواست اکثریت مردم، از تمامی ظرفیت های موجود برای سربلندی و اقتدار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور در ابعاد ملی و بین المللی بهره گیرد. معتقدیم که دولت تدبیر و امید، تاکنون تلاش های قابل تقدیری را در جهت شکستن حصار و پایان انزوا و خروج کشور از تنگناها، محدودیت ها و تهدیدها در فضای سیاست و اقتصاد بین الملل و قرار گرفتن آن در مسیر عقلانیت و اصلاح امور به عمل آورده است.  از آنجا که توفیق دولت محترم، در گرو همکاری همدلانه همه ارکان نظام و ترجیح منافع ملی به خواسته های شخصی و جناحی است، امید آن داریم که همه نهادها، سازمان ها، گروه ها و جریانات سیاسی در کشور، همسو و در احترام به آرای ملی، حماسه ای از همدلی، وحدت و مشارکت را در بازسازی اقتصادی و مهمتر از آن سرمایه اجتماعی میهن اسلامی به عرصه ظهور درآورند. خروج از رکود و بازسازی اقتصادی با تاکید بر ظرفیت های درونزا و برونگرایی مدبرانه، مستلزم مشارکت جدی همه ارکان نظام و آحاد ملت و قوای سه گانه همراه با تعاملی معقول با جهان است. فراموش نکنیم که توسعه درون زا و برونگرا تنها در بستری از ثبات و در فضایی فارغ از تنش و التهاب سیاسی قابل تحقق است.   و این چنین بود که ضرورت وجود مجلسی از نمایندگان ملت که بیشترین سنخیت، همراهی و پشتیبانی را از طرح ها و برنامه های اصلاحی دولت تدبیر و امید در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد، از دید مردم آگاه ایران دور نماند و ملت ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی را علی رغم همه محدودیت ها و بد اخلاقی ها، به فرصتی برای مشارکت گسترده و ابراز رای و نظر قاطعانه خود تبدیل نمود.  اینک که در آستانه تشکیل مجلس دهم قرار داریم ضمن سپاس از مردم آگاه و هوشیار ایران اسلامی و تجدید حمایت خود از تلاشها و خدمات دولت تدبیر و امید، اعلام می داریم همانگونه که رییس محترم جمهور، مستظهر به آرای مستقیم مردم هستند، انتخاب ریاست مجلس شورای اسلامی نیز باید با در نظر گرفتن آرا مستقیم مردم و خواست اکثریت رای دهندگان صورت پذیرد. ردای ریاست خانه ملت زیبنده نماینده ای است که بیشترین اعتماد و اقبال عمومی را با خود دارد و از سوی دیگر تبلور و سمبلی از اراده عمومی معطوف به تغییر، اصلاح و هماهنگی با دولت منتخب به شمار می آید.

از این رو، جمعی از دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) با صدور این بیانیه و به حکم وظیفه ملی و همصدا با ملت بزرگ ایران، پشتیبانی قاطع خود را از جناب آقای دکتر محمد رضا عارف برای تصدی ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام داشته و با همه احترامی که به نظرات نمایندگان محترم مجلس دهم از هر طیف و گرایش سیاسی قائل است، توجه ایشان را به حمایت و پشتیبانی از چنین انتخاب شایسته ای جلب می نماید.  

 والسلام علی عباد الله الصالحین جمعی از دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع)

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن