دیدبان

آقای روحانی، مقابل شورای نگهبان نایست

آقای روحانی، مقابل شورای نگهبان نایست

دیدبان: جواد کریمی قدوسی از معدود نمایندگان عضو جبهه پایداری که در مجلس دهم نیز حضور خواهد داشت، امروز تذکری بلندبالایی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد.

او خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی گفت: مشاور شما آقای حسام الدین آشنا می گوید رئیس جمهور می‌خواهد برجام داخلی را ادامه دهد. شما هم در پیام تبریک نوروزی خود از برجام 2 سخن گفتید. اما رهبری معظم انقلاب 12 ساعت بعد، از برجام دو و سه و چهار رمزگشایی و نقش دشمن را در آن نشان دادند.

کریمی قدوسی افزود: شما می‌دانید که آمریکا و اسرائیل و انگلیس، با پنج اصل قانون اساسی ما مخالفند و با ادعای اینکه در قوانین بین الملل چنین مواردی وجود ندارد، خواهان حذف آن هستند.  آنها می‌گفتند "اصل ولایت فقیه از قانون ایران باید حذف شود. هر کشوری در نظام بین الملل باید یک ارتش داشته باشد از این رو سپاه باید از قانون اساسی ایران حذف شود.

انتخابات بر اساس قوانین بین المللی در ایران آزاد باشد و جایگاه شورای نگهبان از قانون اساسی حذف شود. حقوق بشر بر اساس آنچه در فضای بین الملل وجود دارد، در ایران رعایت شود و زنان آزاد باشند که حجاب داشته باشند یا نداشته باشند. همچنین ایران امنیت رژیم صهیونیستی را نباید تهدید کرده و از فلسطین حمایت کند".

وی بی آنکه بگوید رئیس جمهور چه زمانی مواضعی در حمایت از این ادعاها داشته است که او به استناد آن تذکر می‌دهد، خطاب به او ادامه داد: آقای روحانی بی توجهی از این اصول هزینه سنگینی خواهد داشت. به ولایت فقیه پایند باشید و دست رد بر سینه نامحرم بزنید و مشاوران اینگونه خود را حذف کنید.

نماینده مشهد همچنین از رئیس جمهور خواست تا در موضوع مینو خالقی منتخب اصفهان، مقابل نظر شورای نگهبان نایستد.

او بی توجه به اینکه زمان بیان تذکرش به پایان رسیده و از هیات رئیسه چندین بار به او تذکر دادند، همچنان به سخنانش اینگونه ادامه داد: آقای رئیس جمهور به صراحت موضع بگیرید و بگویید نظرتان از برجام داخلی چیست؟

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن