دیدبان
سیدحسین نقوی‌ حسینی

پیگیری جنایات آمریکا

پیگیری جنایات آمریکا

دیدبان: ایالات متحده آمریکا به عنوان یک قدرت سلطه‌گر، مداخله‌جو و متجاوز، به کشورهای مختلف در اقصی نقاط جهان، خسارت‌های جبران‌ناپذیری وارد کرده است.
 
آمریکا در برخی کشورها با کودتا، حکومت مردمی و قانونی آن کشور را ساقط کرده و زمینه‌ساز استقرار حکومت‌های استبدادی و دیکتاتوری شده؛ به بعضی کشورها تجاوز نظامی کرده و علاوه بر به خاک و خون کشیدن مردم، خسارت‌های مادی جبران‌ناپذیری به آن کشورها وارد کرده و با حمایت از رژیم‌های متجاوز یا گروه‌های تروریستی خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بعضی کشورها زده است.
 
بسیاری از این موارد مشمول حال ملت ایران هم شده که از جمله آنها می‌توان به حمایت آمریکا از منافقین و 17 هزار شهید ترور در ایران یا حمایت از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی، کودتای 28 مرداد 32 که باعث سقوط یک دولت مردمی و استقرار یک دیکتاتوری 35 ساله در ایران شد و نیز کودتای نوژه اشاره کرد.
 
آمریکا برای این اقدامات باید پاسخگو باشد و دولت جمهوری اسلامی ایران باید به‌طور جدی، برای تک تک این دخالت‌ها و جنایت‌ها و تجاوزات و خیانت‌ها در حق ملت ایران، در نهادهای بین‌المللی، پرونده حقوقی باز کرده و برای احقاق حقوق ملت ایران تلاش کند.
 
در همین راستا نمایندگان محترم مجلس طرحی را با بیش از 200 امضا تهیه کرده‌اند که دولت را ملزم می‌کند برای تمام مداخلات آمریکا در ایران و خسارت‌های جبران‌ناپذیری که به کشور ما وارد کرده است در نهادهای حقوقی بین‌المللی، پرونده قضایی تشکیل دهد و حقوق ملت ایران را به لحاظ قضایی دنبال کند.
 
در پسابرجام شاهدیم که آمریکایی‌ها برای دزدی اموال ملت ایران، پرونده‌های دروغین می‌سازند و هر چند وقت یک‌بار شاهد یک سرقت از اموال مردم کشورمان هستیم؛ سوال اینجاست که در چنین شرایطی چرا آمریکا نباید پاسخگوی این همه تجاوز و خیانت باشد و چرا آنها نباید خسارت‌های این همه جنایت در حق ملت ایران را جبران کنند؟ بنابراین طرح نمایندگان دولت را ملزم می‌کند که برای تک‌تک این خیانت‌ها و تجاوزات و خسارات، پرونده حقوقی باز کرده و حقوق ملت ایران را پیگیری کند.
 
البته راه‌های حقوقی و قضایی مسیرهای خودش را دارد و کارشناسان خبره و معتقد و مقید به حقوق ملت ایران باید در این مسیر به دولت کمک کنند. دولت هم باید با نگاه انقلابی برای احقاق حقوق ملت ورود کند و با تشکیل تیم حقوقی قوی، اسناد و مدارک این خسارات را جمع آوری کرده و به‌طور جدی پیگیر حقوق ملت ایران باشد.

منبع: جهان

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن