دیدبان

کم کاری مسولین و حضور مردم با فساد فضای مجازی

کم کاری مسولین و حضور مردم با فساد فضای مجازی

دیدبان: کسانی که به سن قانونی و بلوغ نرسیده اند فضای مجازی مستهجن می تواند تأثیر بسیار زیادی را در انحراف افکار و کشاندن آنها به سوی آسیب های اجتماعی داشته باشد و هیچ خانواده ای راضی به انحراف فرزند خود نیست همواره پیشرفت تکنولوژی برای جامعه همانند یک شمشیر دو لبه بوده که گاهی باعث تسهیل در امور روزانه می شود و گاهی باعث تخریب. در دهه اخیر فضای مجازی و اینترنت به صورت چشمگیری پیشرفت کرده و همه گیر شده است.

متاسفانه افزایش کاربران فضای مجازی باعث به و جود آمدن بستری شده است تا افراد سود جو و همچنین مخلان آسایش خانواده به راحتی بتوانند نیات شوم خود را عملی سازند و تا جایی که می توانند شخصی را از گزند خود بی نصیب نگذارند.

با توجه به اینکه در حال حاضر تب شبکه های اجتماعی همانند تلگرام و اینستاگرام بسیار داغ است مسولین نباید از این دو شبکه غافل شوند که متاسفانه این اتفاق افتاده است و به نظر می رسد مسولین نظارت بر این شبکه ها را روی دوش خانواده ها گذاشته اند.

در این دوره که بی توجهی مسوولین نسبت به امنیت اخلاقی شبکه های اجتماعی به شدت نمایان است جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی تشکیل شده است که به حق، کمبود آن بسیار احساس می شد. تشکیل جبهه مردمی مبارزه با فساد در فضای مجازی نشان از کم کاری مسولین و احساس خطر کردن مردم در قبال شبکه های مجازی مستهجن دارد.

در همین رابطه عبد الرضا عزیزی نماینده مجلس نهم و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در تمامی کشورها فضای مجازی را مدیریت می کنند، برای مثال در چین، گوگل و تلگرام وجود ندارد زیرا چین از گوگل درخواست کرده است که مطابق فرهنگ چین در آن کشور خدمات ارائه کند و به دلیل مخالفت گوگل، در چین گوگل وجود ندارد. در جامعه ما هم باید فضای مجازی مدیریت شود، قطعاً با مدیریت فضای مجازی خانواده ها خیلی استقبال خواهند کرد.

عزیزی افزود: کسانی که به سن قانونی و بلوغ نرسیده اند فضای مجازی مستهجن می تواند تأثیر بسیار زیادی را در انحراف افکار و کشاندن آنها به سوی آسیب های اجتماعی داشته باشد و هیچ خانواده ای راضی به انحراف فرزند خود نیست ضمن اینکه در دوران کنونی و با توجه به پیشرفت وسایل ارتباطی، خانواده ها نمی توانند فرزندان خود را مجبور سازند که سمت اینترنت نروند و یا موبایل را از آنها دریغ کنند.

نماینده مجلس نهم خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری برای مدیریت فضای مجازی حکم دادند و قطعاً مسئولین هم تلاش می کنند و اینکه مردم در کنار مسولین تلاش به پاکسازی شبکه های اجتماعی کنند امری قابل قبول و بسیار سودمندی است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان افزود: تشکیل جبهه مردمی مبارزه با مفاسد فضای مجازی باعث می شود مسئولین به خودشان بیایند و حساسیت و دقت و مدیریت بیشتری در کنترل و مدیریت فضای مجازی داشته باشند و بسیار خوب است که مردم حساس شوند و به مسئولین ذیربط گوشزد کنند که بیشتر دقت نمایند.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟